Gå til innhold

NHD & co: "Angst" uten "engstelse?

Anbefalte innlegg

Er det mulig at kroppen mobiliserer med angstreaksjoner uten at man er redd eller engstelig?

Reaksjoner som hjertebank, anpustenhet, kvalme og vondt i magen, forbindes ofte med angst.

Kan slike reaksjoner være angst når man ikke i det hele tatt er redd?

Jeg synes det er veldig rart når man gjentatte ganger våkner av slike kroppslige ting midt på natten - helt uten foranledning.

Er det noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243719-nhd-co-angst-uten-engstelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tro meg, det går an. Dette er noe jeg sliter med daglig og gjør at det er veldig vanskelig å komme seg gjennom dagene. Skal jeg på jobb (noe jeg sjelden er) må jeg ta beroligende meds for å klare det. Det er for jævlig. Jeg er aldri engstelig el. redd før angsten kommer, men når den er der er jeg livredd...

Hei

Jeg vil ikke kalle angsten min for at jeg er redd, men jeg finner ikke no bedre ord for det. Så det blir til at jeg sier at jeg er engstelig, nervøs, angst...

Jeg blir syk av ting, kvalm,svimmel,annpusten, føles ut som om noe ligger over meg på en måte, ++ alt du nevner..

Det er ikke så lett og forklare.

Jeg merker ikke noe til den typen reddsel som om at jeg føler at noen er "etter meg" eller vil gjøre meg vondt.

Det er bare i bakgrunnen at jeg ikke vil føle alle disse angst symtomene, og det ligger der konstant.

Så det er mere at jeg kvier meg og ikke vil føle symptomene som er angsten min, tror jeg.

Lett for meg og tenke at jeg bare er feig.

Hei

Jeg vil ikke kalle angsten min for at jeg er redd, men jeg finner ikke no bedre ord for det. Så det blir til at jeg sier at jeg er engstelig, nervøs, angst...

Jeg blir syk av ting, kvalm,svimmel,annpusten, føles ut som om noe ligger over meg på en måte, ++ alt du nevner..

Det er ikke så lett og forklare.

Jeg merker ikke noe til den typen reddsel som om at jeg føler at noen er "etter meg" eller vil gjøre meg vondt.

Det er bare i bakgrunnen at jeg ikke vil føle alle disse angst symtomene, og det ligger der konstant.

Så det er mere at jeg kvier meg og ikke vil føle symptomene som er angsten min, tror jeg.

Lett for meg og tenke at jeg bare er feig.

Jo, blir også redd NÅR angsten er der, men det er bare når det er som "værst" eller når jeg utsetter meg for det jeg ikke klarer...som er endel, men har flyktet mye..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...