Gå til innhold

Dilla på honningmelon - hvor stort inntak?

Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg har fått totalt dilla på honningmelon og kunne glatt kjørt i meg minst en melon om dagen! :o)

Har lest meg frem til at selv om den er søt så inneholder den ikke så veldig mye fruktsukker og den inneholder jo over 92% vann. Så da kan jeg vel stappe innpå med god samvittighet?

Jeg prøver ikke å gå masse ned i vekt, men å spise sunt og i alle fall holde vekten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis med god samvittighet, men pass på det totale antall kalorier :)

Som en lege sa på den dokumentaren om utrolig overvektige mennesker, hvor en av de spiste appelsiner _hele_ dagen: "40 of anything will make you fat".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis med god samvittighet, men pass på det totale antall kalorier :)

Som en lege sa på den dokumentaren om utrolig overvektige mennesker, hvor en av de spiste appelsiner _hele_ dagen: "40 of anything will make you fat".

*Hehe* Det er dessuten såpass dyrt at jeg ikke har råd til å stappe i meg en hel melon om dagen. :o)

Kanskje jeg kan dyrke selv neste sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hehe* Det er dessuten såpass dyrt at jeg ikke har råd til å stappe i meg en hel melon om dagen. :o)

Kanskje jeg kan dyrke selv neste sommer?

-ler- Da er du virkelig en dedikert honningmelon tilhenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-ler- Da er du virkelig en dedikert honningmelon tilhenger ;)

Det hadde vært gøy å prøve da, om man får kjøpt frø mener jeg. Eller kanskje jeg kan tørke frøene i melonen og så dem til våren? Hmmm... Må sjekkes ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært gøy å prøve da, om man får kjøpt frø mener jeg. Eller kanskje jeg kan tørke frøene i melonen og så dem til våren? Hmmm... Må sjekkes ut...

Da vil jeg ha oppdatering av hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke har problemer med for stort karbohydratinnhold i kosten, så tror jeg du kan spise all den melonen du har råd til:-)

Men man blir lett lurt av dette med melom. Tallene ser så fine ut og så glemmer man hvor mye den veier.

Jeg kan glatt spise en vannmelom om dagen hvis jeg er sløv nok....*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Meloner kan helt klart dyrkes hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...