Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt en bipolar lidelse i 41 år. I nøyaktig 40 år har jeg tatt Litium. De siste 15 årene har jeg prøvd alt som er på markedet. Først et utall av typer anti-depressiva, deretter Zyprexa, så Lamictal og sist Efexor. Det er nå ingen tvil om at Litium sparer meg for hypomani en gang i året. Medikamentet gjør også nedturen mindre dyp. Det var erfaringen da jeg for to år siden prøvde Lamictal samtidig som jeg kuttet LItium fra 0,8 til 0,5. Ellers er det vanskelig å konstatere hvilken positiv effekt anti-depressivane har. Jeg opplever bivirkningene som meget plagsomme. Det gjelder særlig Efexor som gjorde meg både likegyldig, overvektig, passiv og sløv. Etterhvert kjenner jeg lidelsen min ganske godt. Jeg har stort sett vært og er fortsatt, yrkesaktiv. Jeg begynner å lure på om det mest fornuftige er å bare holde seg til Litium og slite seg gjennom den årlige depresjonsperioden uten hjelp av andre tab.. Er det andre med tilsvarende erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243906-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...