Gjest rebbie Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hei! Jeg er 28 uker gravid, og har siden uke 20 måttet starte opp igjen på cipralex pga depresjon og angst. Hadde håpet å klare hele svangerskapet uten medisiner, men det gikk desverre ikke... Jeg lurer derfor på følgende: Har lest at nyfødte kan få abstinenssymptomer dersom mor bruker cipralex fram til fødselen. Når bør jeg da trappe ned på medisinen? er en mnd før termin nok tid å starte nedtrapping? Og: Kan jeg amme dersom jeg må starte opp med cipralex igjen etter fødselen, noe som min lege mener er rganske sannsynlig at jeg må... ? Og til slutt: Jeg har brukt 5-10 mg vallergan om kvelden pga søvnproblemer fram til nå. Leste i felleskatalogen at man ikke skal bruke denne medisinen i sister trimester. Er det en annen tilsvarende medisin jeg kan ta som ikke er skadelig for den lille ønskede babyen i magen min? Mvh Meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244058-cipralex-og-graviditet-og-amming/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.