Gå til innhold

Ernæringsdrikker med god smak?

frosken

Anbefalte innlegg

Jeg har en mann som er sterkt undervektig. og er derfor på utkikk etter næringsdrikker som smaker godt. Han synes det meste smaker kjemisk... Hittil er det faktisk "gode gamle" Afinutrin som har fungert best, men vi trenger noe å variere med. Noen som har erfaring? De må være proteinrike, da han særlig får i seg for lite proteiner.

(Han får drikkene på blå resept, så det bør helst være blandt de som er prisforhandlet til dette formålet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helsekostbutikker og også enkelte sportsbutikker har pulver på boks som kan blandes med f.eks melk. Disse har også forskjellig smaker. Tror et av produktene her Gain Weight el. Nå vet jeg ikke hvordan de smaker. Kan forskjellig typer smoothies duge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsekostbutikker og også enkelte sportsbutikker har pulver på boks som kan blandes med f.eks melk. Disse har også forskjellig smaker. Tror et av produktene her Gain Weight el. Nå vet jeg ikke hvordan de smaker. Kan forskjellig typer smoothies duge?

Han har gått lei av (dvs. blir kvalm av) smoothies dessverre. Men jeg har fått tak i et proteinpulver som ikke smaker noe og som jeg skal prøve å finne noe å blande i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjennskap til hvilke som smaker godt og ikke.

Men tanken slo meg, kan det være en ide å lage smoothie, bestående av frukt/bær (fx frosne jordbær + en banan), yoghurt og så tilsette protein-pulver (på resept? eller billig i sverige) for økt proteinmengde? Evt. kesam eller cottage cheese istedenfor eller i tillegg til yoghurt, disse har vel også en del proteiner?

Kjøres i blender, så det blir glatt konsistens. Tilsett juice, melk eller vann for tynnere konsistens.

Vet altså ikke om dette er en god ide eller ei, men et forslag i alle fall.

Hva evt. med "knapp på magen", er det et alternativ? Jeg kjenner til en del sterkt funksjonshemmede barn som får mer eller mindre all næring (eller i alle fall den vesentlige næringstilførsel) gjennom ulike typer "tube feeding", og dette kan kanskje også brukes for voksne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har gått lei av (dvs. blir kvalm av) smoothies dessverre. Men jeg har fått tak i et proteinpulver som ikke smaker noe og som jeg skal prøve å finne noe å blande i.

Jeg så ikke det du skrev om at han er lei smoothies før nå. Hva med å tilsette protein-pulveret i grønnsakssupper? Grønnsakene kan vel også kjøres i blender eller stavmixer for å gjøre det hele drikkbart, uten klumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjennskap til hvilke som smaker godt og ikke.

Men tanken slo meg, kan det være en ide å lage smoothie, bestående av frukt/bær (fx frosne jordbær + en banan), yoghurt og så tilsette protein-pulver (på resept? eller billig i sverige) for økt proteinmengde? Evt. kesam eller cottage cheese istedenfor eller i tillegg til yoghurt, disse har vel også en del proteiner?

Kjøres i blender, så det blir glatt konsistens. Tilsett juice, melk eller vann for tynnere konsistens.

Vet altså ikke om dette er en god ide eller ei, men et forslag i alle fall.

Hva evt. med "knapp på magen", er det et alternativ? Jeg kjenner til en del sterkt funksjonshemmede barn som får mer eller mindre all næring (eller i alle fall den vesentlige næringstilførsel) gjennom ulike typer "tube feeding", og dette kan kanskje også brukes for voksne?

Forslaget ditt er godt, men dessverre "brukt opp" :-( Kvalme er en rar ting, og når man først har begynt å assosiere kvalme med noe så tar det laaaaaang tid å avbetinge det igjen, og i den perioden lønner det seg å ikke prøve å innta ting som raskt fremprovoserer kvalmen.

Vi har vurdert "knapp", men har kommet frem til at det ikke vil være en god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Ensini, de har forskjellige fruktsmaker og er ikke melkebasert. Ellers har dere sikkert vært innom både Cubitan og Fortimel.

Det finnes dessuten et kaloritilskudd som man tar to-tre ganger om dagen, det heter Calogen. Fås i jordbær og sjokoladesmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Ensini, de har forskjellige fruktsmaker og er ikke melkebasert. Ellers har dere sikkert vært innom både Cubitan og Fortimel.

Det finnes dessuten et kaloritilskudd som man tar to-tre ganger om dagen, det heter Calogen. Fås i jordbær og sjokoladesmak.

Har bestilt cubitan i dag, og er spent på om de smaker ok. Har du smakt på ensini? Vet du om de smaker "kjemisk"?

Calogen fungerer, vi kaller det "fettklumpen"....*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslaget ditt er godt, men dessverre "brukt opp" :-( Kvalme er en rar ting, og når man først har begynt å assosiere kvalme med noe så tar det laaaaaang tid å avbetinge det igjen, og i den perioden lønner det seg å ikke prøve å innta ting som raskt fremprovoserer kvalmen.

Vi har vurdert "knapp", men har kommet frem til at det ikke vil være en god løsning.

Er purert (heter det det?) grønnsakssuppe (gjerne tilsatt proteinpulveret) like håpløst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er purert (heter det det?) grønnsakssuppe (gjerne tilsatt proteinpulveret) like håpløst?

Jeg tror jeg skal prøve det med å lage grønnsakssupper og tilsette proteinpulver. Det er et godt poeng å prøve å skifte fra fruktsmaker til grønnsakssmaker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt cubitan i dag, og er spent på om de smaker ok. Har du smakt på ensini? Vet du om de smaker "kjemisk"?

Calogen fungerer, vi kaller det "fettklumpen"....*s*

Har ikke smakt på dem selv. Men jeg ser at de ofte faller i smak som et alternativ til alle de melkeaktige drikkene med sjokolade/vanilje og jordbær som kan bli ganske kvalmende i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...