Gå til innhold

Hva er vitsen?

Gjest jada, vet det

Anbefalte innlegg

Gjest jada, vet det

Når en er skikkelig desperat ringer en legevakten, de som alltid skal være der i nøden. En fremmed lege du aldri har snakket med før. Jeg la barberbladet ned i skuffen igjen etterpå. Fikk ut mye frustrasjon og legen virket for såvidt grei. Men hva hjelper en samtale i det lange løpet? Joda, jeg sa jeg skulle ringe han i morgen igjen, men jeg vet at jeg ikke kommer til å gjøre det. Sa til slutt at det ordner seg vel og jeg lovte å ringe på igjen. Men det var bare for å være snill mot legen og at han skulle få ta kvelden. Ville ikke være til bry. Vet det ikke er noe han kan gjøre likevel... en ukjent person.Han spurte om jeg ville leggest inn, men hva pokker hjelper det? Neida, nå har jeg roet meg. Skal på jobb i morgen og hvere blid og utadvent.Men først må jeg dusje av meg alt blodet. Hjelp hvor patetisk jeg er.Vet jeg er steike tett i pappen.

Det hjalp iallefall å gråte, få ut litt dritt. Kjenner meg roligere nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244247-hva-er-vitsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

javelda1365380927

du er ikke patetisk! Du har det veldig veldig vondt..

Hvorfor ikke fortsette og snakke med legen du var hos? Veldig ofte er det lettere og snakke med en fremmed, enn f.eks. familie og venner.

Du fortjener og ha det mye bedre, forsøk og være enda mer modig-ta i mot hjelpen du kan få! (Synes du var tøff som søkte legehjelp i går, da du hadde det så vondt)

Håper du snart får det bedre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244247-hva-er-vitsen/#findComment-1898890
Del på andre sider

Gjest jada, vet det

du er ikke patetisk! Du har det veldig veldig vondt..

Hvorfor ikke fortsette og snakke med legen du var hos? Veldig ofte er det lettere og snakke med en fremmed, enn f.eks. familie og venner.

Du fortjener og ha det mye bedre, forsøk og være enda mer modig-ta i mot hjelpen du kan få! (Synes du var tøff som søkte legehjelp i går, da du hadde det så vondt)

Håper du snart får det bedre!

To dager siden jeg ringte å skrek at jeg ville dø i telefonen til legen som hadde vakt. Ringte ikke opp igjen dagen etter og hørte heller ikke noe fra han. Skammer meg over dette utbruddet, men jeg ble så bunnløst fortvilet. Men en tanke har slått meg. Hva om dette ikke var et forbigående ønske? Da hadde jeg virkelig følt meg sviktet. Jeg var virkelig desperat når jeg ringte legevakten og skek at jeg ville dø. Legen spurte om jeg ikke hadde noen venninner jeg kunne kontakte med, han gadd vel ikke rykke ut, men jeg svarte at jeg ikke ville oppsøke venner blodig og hysterisk for da ville jeg bare skremme dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244247-hva-er-vitsen/#findComment-1901060
Del på andre sider

javelda1365380927

To dager siden jeg ringte å skrek at jeg ville dø i telefonen til legen som hadde vakt. Ringte ikke opp igjen dagen etter og hørte heller ikke noe fra han. Skammer meg over dette utbruddet, men jeg ble så bunnløst fortvilet. Men en tanke har slått meg. Hva om dette ikke var et forbigående ønske? Da hadde jeg virkelig følt meg sviktet. Jeg var virkelig desperat når jeg ringte legevakten og skek at jeg ville dø. Legen spurte om jeg ikke hadde noen venninner jeg kunne kontakte med, han gadd vel ikke rykke ut, men jeg svarte at jeg ikke ville oppsøke venner blodig og hysterisk for da ville jeg bare skremme dem.

hei!

Hvordan har du det nå?

Legevakt-tjenesten får en god del kritikk over hele landet

har jeg inntrykk av. Du er ikke alene om å oppleve dette.

Jeg synes det veldig uproffesjonelt av den legen du var hos. Han burde ringt deg!

Trist at nødhjelpen skal fungere slik.. og det mener jeg,selv om du takket nei til innleggelse.

Veldig nedslående for alle som har motet seg opp, alt de har, for å klare og gå dit..er direkte et hån mot de som trenger hjelp. Håper du ikke får enda mer negative tanker som en følge av dette..Leger burde holde det de lover!

Mitt råd er..styr unna legevakten så laaaangt du bare kan, ta i stedet en prat med fastlegen og be om henvisning videre f.eks..hvis du trenger det?

Håper du får hjelp snart. Det fortjener du. Ikke vent helt til det er krise!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244247-hva-er-vitsen/#findComment-1901772
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Legevekten er kun for å løse akutte problemer der og da.

Det du etterspør, skal du få hos fastlegen. Slik er helsevesenet organisert.

Det er ingen grunn til å bli forurettet over at legevakten ikke følger deg opp. Det er ikke legevaktens oppgave.

Dette er ikke et problem som kan fikses en halvtime på kveldstid. Dette er et problem som kun kan avhjelpes med faste hjelpere i et forutsigbart system.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244247-hva-er-vitsen/#findComment-1901839
Del på andre sider

Gjest jada, vet det

Legevekten er kun for å løse akutte problemer der og da.

Det du etterspør, skal du få hos fastlegen. Slik er helsevesenet organisert.

Det er ingen grunn til å bli forurettet over at legevakten ikke følger deg opp. Det er ikke legevaktens oppgave.

Dette er ikke et problem som kan fikses en halvtime på kveldstid. Dette er et problem som kun kan avhjelpes med faste hjelpere i et forutsigbart system.

Det er klart, men legevakten burde stille opp i akutte kriser. Dette skjedde på en lørdag, og jeg har fastlege 4 mil unna der jeg bor da det er nærmere arbeidsplassen min.

Synest også legen min er ganske sløv. Virker som han er trøtt av jobben sin. Jeg er sikker på jeg kunne ha fått utskrevet akkurat de medesinene jeg ville, og jeg trenger bare knipse for å få en sykemelding. Han er også alltid enig i mine teorier om hvofor ting er slik og slik. Men jeg ville ikke ha byttet ut legen, for alternativet er utlendinger som snakker dårlig norsk, en god venn av moren min eller unge turnuskandidater som kommer og forsvinner like fort som en vind.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244247-hva-er-vitsen/#findComment-1902556
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...