Gå til innhold

Redd for å snakke med psykolog

Anbefalte innlegg

Gjest Bør jeg fortelle?

Skal til utredning for adhd nå. Er så redd for å si noe feil slik at jeg blir oppfattet feil. Føler at om jeg sier alt så kanskje han ikke vil la meg beholde førerkortet mitt.

Jeg lider av adhd tror jeg, har tankekjør hele tiden og er litt ukonsentrert og ellers alle symptomer på adhd. Men det har jo ingenting med lappen å gjøre :)

Tvangstanker og depresjon har vel heller ikke det.

Men er redd for at om jeg forteller psykologen om tvangstankene så tror han jeg er sprø! For de er så absurde. Får lappen tilbake etter å ha mistet den i to år for promillekjøring nå om tre mnd. Men siste 3-4 mnd så har jeg hatt skikkelige tvangstanker om at jeg ikke skal få den. Er også dypt deprimert sliter med å komme meg gjennom hverdagen. Tankekjør og tvangstankene utmatter meg helt. Akkurat som om jeg ikke skjønner noen ting og ser veldig uklart selv om jeg innerst inne vet at det bare er tull og at alt er bra med jobb, snart lappen, venner og alt..

Tvangstankene sier meg at jeg bare kan glemme lappen pga adhd, tvangstanker og depresjon. Og at jeg kjørte en del fort i en periode for mange år siden, samt noen tilfeller av kjøring samme dag som å ha røkt hasj, men det er mange år siden og kan ikke gi konskvenser nå, men får ikke dette absurde opplegget ut av hodet. Og det sliter meg ut!

Men vet jo at det er bare tull og at jeg får den!

Er så redd psykologen min skal trop jeg er gal i hodet. Er jo ikke det!

Har også masse grubling på dumme ting fra fortiden som jeg vet jeg er feridg med og ikke kan gi konsekvenser, men grubler i det uendelige her også. Tvangstanker det og siden de aldri gir seg. KAn skrive alt ned på et ark og der at alt er bare tull og hadde jeg bare kunne lagt dette bort så kunne jeg levd et normalt liv istedet for å gruble og svartmale alt i livet..

Vet jeg må snakke med psykologen ang grublingen over lappen, men tenk om han mener jeg ikke burde kjøre da pga dette. Er en god sjåfør og stabil og alt. Er egentlig helt normal ellers. Alle jeg kjenner og min familie sier de ikke kan forestille seg engang at jeg har det sånn..

Bør jeg fortelle psykologen alt og kan jeg være trygg på lappen min? Hva skal egentlig til for å miste den pga psyken?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244303-redd-for-%C3%A5-snakke-med-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...