Gå til innhold

Vil ikke /orker ikke spise

fjord1

Anbefalte innlegg

Har noen noe gode tips å komme med. I det siste halve året har jeg ikke orket tanken på mat. Har vært innlagt på sykehus 2 ganger for å fetes opp med intravenøst og for å få salter og mineraler tilbake på normalt nivå. De har undersøkt hver eneste tomme av meg innvendig men finner ikke noe galt. Men når det kommer til mat så er det 2 biter så er jeg mett og kvalm. Drikke går bra. Nå er det så ille at jeg må ha hjelp til det meste for å fungere i hverdagen. Kiloene har rast av og veier nå omtrent halvparten av det jeg gjorde for 6 mnd siden.Sykehuset gjør ikke så mye annet enn å fylle på med de stoffene jeg mangler også er det hjem igjen til stell og hjelp døgnet rundt. Jeg er en kvinne på 50 år så det er jo ikke sånn jeg skal ha det nå. Jeg får hjelp av familie og venner, men vil jo ikke ha det sånn som dette. jeg orker ingenting og sitter for det meste i sofaen og venter på at dagen skal gå. Er under oppfølging av lege, men det skjer liksom ikke så mye der heller. De tar prøver som ikke viser så mye også avventer de. Noen som har vær borte i noe lignende ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med en håranalyse? Det er jo helt tydelig at det er noen ubalanser som må rettes opp i hos deg!

Jeg ville virkelig anbefale det!

Litt om analyser:

Ved hjelp av en hårmineralanalyse får du vite hva kroppen din trenger. Du får kostholds- veiledning og beskjed om hvilke kosttilskudd du skal ta for å rette opp eventuelle ubalanser.

Hvorfor bør man teste sitt mineralnivå?

Mineralene er livsviktige komponenter i en mengde kjemiske reaksjoner i alle faser av livsprosessen. For å ta noen eksempler:

SINK: Mangel sees bl.a. hos de med spiseforstyrrelser, Candida og dårlig immunforsvar. Sink er nødvendig i over 300 enzym - og hormon reaksjoner.

NATRIUM: For høye verdier assosierer med høyt blodtrykk.

MAGNESIUM: Behøves for normal muskelfunksjon, først og fremst for hjertemuskulaturen. Mangel assosieres med uro, angst, søvnproblemer og økt risiko for hjerte problemer.

KALIUM: Er viktig for normal næringstransport til cellene. Mangel kan forårsake muskelsvakhet, depresjon, og apati.

Tester gjort i England og Statene på kriminelle ungdommer med store adferdsforstyrrelser som aggresjon, voldelighet, hyperaktivitet (ADHD), depresjoner, etc. viste at samtlige ungdommer hadde mangler på kalsium, magnesium, sink og krom. Mange hadde også altfor mye kobber, og de var bly-og/eller kvikksølvforgiftet. Når de fikk de rette kost- tilskudd forandret adferden seg radikalt i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Da min morfar var avmagret og trodde han var døden nær, grep min mor inn. Hun kjøpte noe ernæringspulver på apoteket og sørget for at han drakk dette. litt etter litt kviknet han til igjen, og etterhvert begynte han også å spise litt. Han ble helt frisk igjen og levde nesten 10 år til.

Jeg tror det viktigste du gjør er å få i deg den næringen kroppen trenger for å fungere.

Hvis du greier å drikke, så spør på apotek eller helsekost om de har noe ernæringspulver de kan anbefale.

Vi kjøpte forresten noe på helsekost som skal gi energi og økt appetitt, da guttungen i en periode nektet å spise. Vi blandet det i saft, og etter ei stund fikk han appetitten tilbake.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...