Ianna Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 I februar i år fikk jeg diagnosen bipolar II. Jeg fikk umiddelbart medsiner fra psykiater ved DPS ( Cipralex 10 mg. og lamictal som skulla trappes opp). Under opptrapping av lamictal fikk jeg en allergisk reaksjon. Psykiater fant det ikketilrådelig i å fortsette og fordi jeg reagerte på en så lav dose (50 mg) ønsket hun at jeg skulle gå over til en ny medisin. Hun ønsket ikke å overdrive medisinene. Derfor bestemte hun at jeg skulle begynne på Seroquel. Jeg har opplevd mye bivirkninger med begge medisinene mine, og har kun truffet min psykiater to ganger. Alle samtale går via psykiatrisk sykepleier. Jeg kuttet nylig ut Cipralex uten å konsultere med lege. (Trappet rolig ned, og opplever at jeg ikke føler meg så nummen som det jeg gjorde tidligere). Psykiater og psykisk sykepleier ble svært sinte på meg da de hørte dette, og jeg fikk beskjed om at jeg ikke samarbeidet, men helt siden februar har jeg gjort alt det de har bedt meg om. Jeg har møtt til alle møter, tatt alle medisiner, kuttet ut alkohol, begynt å leve et regelmessig liv osv. Jeg står nå på 400 mg ( 200 mg. morgen og kveld), og psykiater mener at sluttdosering antagelig blir 800 mg. i døgnet. Jeg merker godt dosen jeg tar nå, og synes dette høres mye ut. Jeg har aldri vært psykotisk eller manisk ( derav bipolar II). Vet dette ble langt, men spørsmålene mine er: 1. Er Seroquel godt nok dokumentert i forhold til bipolar II? 2. Hvilke muligheter har jeg til å finne nye samarbeidspartnere i forhold til medisiner og videre behandling? Kan jeg be om ny psykiater?Eventuelt løse dette på andre måter? Tusen takk for alle svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244500-behandling-av-bipolar-ii/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramir Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 1.Jeg tror atypiske antipsykotika regnes som gode stemningsstabiliserende medisiner. 2. Er du ikke fornøyd med behandlingen du får, er du i din fulle rett til å scanne markedet. Jeg har selv bipolar lidelse II og står på lithium og Zyprexa. Lithium synes jeg er en svært god grunnmedisin for meg, men den tar ikke alt. Derfor Zyprexa. Den synes jeg er litt vanskeligere å venne seg til. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244500-behandling-av-bipolar-ii/#findComment-1901397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.