Gå til innhold

Er Reductil farlig å bruke?

Anbefalte innlegg

Gjest anouschka78

E nkollega og jeg har bestilt reductil fra lillepille.com, til to mnd bruk for å gå ned ca. 8 kg. Jeg har nå sluttet med aurorix, iom at jeg ikke kan kombinere disse, men fortsetter på 100 mg lamictal.

Jeg er ellers frisk og rask.

Det er vel ingen fare forbundet med dette? Vet jo at legen skal måle blodtrykk etc..Men jeg får en sykepleier til å gjøre dette på meg etter en uke.

Vet at mange synes dette er tåpelig, men jeg orker ikke å kjempe mot disse kiloene flere år.

Inne i mellom så kaster jeg opp opptil 5 ganger om dagen, er så sliten av det. Helsemessig er det bedre for meg å få de bort nå.

Ja, er teit, men det jeg spør om er ikke moral! Men om det helsemessig er farlig. Kan ikke tror det. Jeg er noemalvektig selv når jeg har gått ned de 8 kg.

Noen som har erfaring??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244506-er-reductil-farlig-%C3%A5-bruke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest faen så vanskelig å finne et ledig nick!

Hei. Jeg har vært/er litt i samme situasjon selv. Har ikke vært overvektig, men hatt BMI på 24-25. Jeg snakket med fastlegen om at depresjonene gjorde at jeg spiste mer enn normalt og at jeg ikke maktet å ta tak i dette på "vanlig" vis slik som jeg har klart i normale situasjoner. Jeg spurte fastlegen om jeg kunne få Reductil som en drahjelp selv om jeg i følge felleskatalogen ikke oppfyller "indikasjonene" for å få denne medisinen. Jeg forklarte fastlegen også at det å legge på seg bidro til depresjon. Fastlegen gikk med på å skrive ut Reductil til meg.

Jeg brukte Reductil en tre måneders tid og gikk ned i underkant av ti kilo. Nå har jeg av ulike årsaker hatt en pause og lagt på meg litt igjen, men begynner på på nytt nå.

Jeg bruker selv Lamictal, og i en høyere dose enn deg. Det går fint å kombinere.

Jeg vil anbefale deg å forsøke å få ut medisinen igjennom fastlegen før du bestiller den på nett. For det første er det da lettere å få gjennomført de kontrollene du skal ha (sjekk av blodtrykk og puls hver 14.dag de tre første måneder) og for det andre sparer du ca 400kr i måneden på å få den på resept. Koster 600 kr på apoteket og over 1000 kr for en måneds forbruk på nett. Det som er dumt er at Reductil er unntatt regelen om at dersom medisiner på hvit resept overstiger 1600 kr årlig så skal det gies 90% rabatt på det resterende. En må betale alt selv uten hjelp fra det offentlige hele veien.Men det å være slank hjelper så mye på psyken at det er verdt pengene, absolutt!

Gjest anouschka78

Hei. Jeg har vært/er litt i samme situasjon selv. Har ikke vært overvektig, men hatt BMI på 24-25. Jeg snakket med fastlegen om at depresjonene gjorde at jeg spiste mer enn normalt og at jeg ikke maktet å ta tak i dette på "vanlig" vis slik som jeg har klart i normale situasjoner. Jeg spurte fastlegen om jeg kunne få Reductil som en drahjelp selv om jeg i følge felleskatalogen ikke oppfyller "indikasjonene" for å få denne medisinen. Jeg forklarte fastlegen også at det å legge på seg bidro til depresjon. Fastlegen gikk med på å skrive ut Reductil til meg.

Jeg brukte Reductil en tre måneders tid og gikk ned i underkant av ti kilo. Nå har jeg av ulike årsaker hatt en pause og lagt på meg litt igjen, men begynner på på nytt nå.

Jeg bruker selv Lamictal, og i en høyere dose enn deg. Det går fint å kombinere.

Jeg vil anbefale deg å forsøke å få ut medisinen igjennom fastlegen før du bestiller den på nett. For det første er det da lettere å få gjennomført de kontrollene du skal ha (sjekk av blodtrykk og puls hver 14.dag de tre første måneder) og for det andre sparer du ca 400kr i måneden på å få den på resept. Koster 600 kr på apoteket og over 1000 kr for en måneds forbruk på nett. Det som er dumt er at Reductil er unntatt regelen om at dersom medisiner på hvit resept overstiger 1600 kr årlig så skal det gies 90% rabatt på det resterende. En må betale alt selv uten hjelp fra det offentlige hele veien.Men det å være slank hjelper så mye på psyken at det er verdt pengene, absolutt!

Hei! Jeg forventet mye negative kommentarer på innlegget mitt, men ble glad av at du svarte. Du forstod!

Ikke lett dette, jeg har jo også lagt på meg av depresjonen. Men jeg bestiller de fra lillepille.

Du tok i fire mnd? Ingen bivirkninger?

Gjest anouschka78

Nå er det bestilt! For tre mnd forbruk. Man kan ta de etter to ukers opphold av MAO hemmer, ikke sant?

Gleder meg! Fikk du noe angst av dem?

Jeg har brukt Reductil i 2 mndr nå og gått ned ca 10 kg. Merker ikke noen bivirkninger annet enn munntørrhet. Men jeg bruker ikke andre medikamenter, og er helt frisk ellers.

Jeg har dog lest et sted på nett om noen som ble deprimert når de gikk på Reductil, så du får være litt obs.

Gjest faen så vanskelig å finne et nick

Hei! Jeg forventet mye negative kommentarer på innlegget mitt, men ble glad av at du svarte. Du forstod!

Ikke lett dette, jeg har jo også lagt på meg av depresjonen. Men jeg bestiller de fra lillepille.

Du tok i fire mnd? Ingen bivirkninger?

Sorry at jeg er så sen å svare deg igjen. Ser ingen grunn til å være negativ. Det er tungt å slite med at man er misfornøyd med kroppen sin. Hadde du skrevet at du var 42kg så ville selvfølgelig svaret vært annerledes. Men det er en helt annen sak. Jeg brukte ikke i fire, men i to måneder. Gikk ned åtte kilo og synes det er en helt genial medisin til sitt bruk. Både jeg og deg og de fleste andre vet at egentlig så burde vi spise mindre, trene mer osv osv over lengre tid. Livet er fullt av burde og skulle gjøre ting. Det er ikke alltid man har kapasitet til alt det der. Hvis Reductil kan hjelpe deg er det kjempe flott! Lykke til!

Annonse

Gjest høstnick

Jeg har brukt Reductil i 2 mndr nå og gått ned ca 10 kg. Merker ikke noen bivirkninger annet enn munntørrhet. Men jeg bruker ikke andre medikamenter, og er helt frisk ellers.

Jeg har dog lest et sted på nett om noen som ble deprimert når de gikk på Reductil, så du får være litt obs.

Hva gjør reductil?

Gjest anouschka78

Sorry at jeg er så sen å svare deg igjen. Ser ingen grunn til å være negativ. Det er tungt å slite med at man er misfornøyd med kroppen sin. Hadde du skrevet at du var 42kg så ville selvfølgelig svaret vært annerledes. Men det er en helt annen sak. Jeg brukte ikke i fire, men i to måneder. Gikk ned åtte kilo og synes det er en helt genial medisin til sitt bruk. Både jeg og deg og de fleste andre vet at egentlig så burde vi spise mindre, trene mer osv osv over lengre tid. Livet er fullt av burde og skulle gjøre ting. Det er ikke alltid man har kapasitet til alt det der. Hvis Reductil kan hjelpe deg er det kjempe flott! Lykke til!

Sukk... :))

Takk!!! :0)

Gjest slank_og_happy

Hei! Jeg gjorde som deg, og bestilte Reductil på lillepille for 6 mnd siden. Jeg var heller ikke veldig overvektig, men hadde lenge slitt med ca 10 kg for mye. Jeg gikk ned 12, og er strålende fornøyd. Bruk av Reductil hjalp meg også å legge om kostholdet, og søthungeren forsvant. Disse vanene har jeg klart å holde på også etter at jeg har sluttet, og vekten har vært stabil. Lykke til, og la oss få vite hvordan det går!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...