Gå til innhold

NHD: Kan du svare på dette? Viktig for meg ang. Lamictal og nivå på speil.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har brukt Lamictal i 4,5 år, og har hatt effekt av den. Det vet jeg fordi jeg har sluttet på den ett par ganger og blitt dårlig.

Jeg har fulgt med hva jeg har i serumspeil og har lagt merke til at jo høyerer serumspeil dess bedre har jeg det.

Er det da noe i veien for å øke til maksimalt serumspeil som jeg har skjønt er 60 (?)

Jeg tenker det er en mulighet for at det faktisk kan virke. Og kanskje ville jeg komme i gang med et normalt liv?

Og skulle det ikke gi noen forskjell så kan jeg jo bare redusere dosen.

Fortsetter under...

Det er ingenting i veien for en langsom opptrapping til dette nivå dersom du ikke får uakseptable bivirkninger.

Hva er en langsom opptrapning?

Nå står jeg på 400mg. Denne gangen begynte jeg med over natta uten bivirkninger. Sikkert ikke riktig men jeg gjorde nå det.

Er 100mg i uka sakte nok?

Må jeg ta blodprøve mellom hver økning?

Hvis jeg ikke skal øke med 100Mg i uka. Hvor mye skal jeg øke da.

Hvilke bivirkninger som er uakseptable annet enn det utslettet kan jeg få?

Tusen takk for svar. Har leitet og leitet, til og med på Medline Advanced. Uten å finne en enste artikkel om dette.

Igjen: Tusen takk

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva er en langsom opptrapning?

Nå står jeg på 400mg. Denne gangen begynte jeg med over natta uten bivirkninger. Sikkert ikke riktig men jeg gjorde nå det.

Er 100mg i uka sakte nok?

Må jeg ta blodprøve mellom hver økning?

Hvis jeg ikke skal øke med 100Mg i uka. Hvor mye skal jeg øke da.

Hvilke bivirkninger som er uakseptable annet enn det utslettet kan jeg få?

Tusen takk for svar. Har leitet og leitet, til og med på Medline Advanced. Uten å finne en enste artikkel om dette.

Igjen: Tusen takk

Dette finnes det ikke standardprosedyrer for, da det ikke er standard behandling.

Jeg synes 100 mg i uka er for raskt. Jeg vil foreslå 100 mg per 2-4 uker.

Samtidig regelmessig kontakt med psykiater/lege.

Fra Felleskatalogen om bivirkninger:

Bipolar lidelse: Hyppige (>1/100): Hud: Hudutslett (vanligvis makulopapulært). Muskel-skjelettsystemet: Artralgi, ryggsmerter. Neurologiske: Agitasjon, hodepine, søvnighet, svimmelhet.

Annonse

Disse to ordene brukes synonymt.

He he. Har aldri hørt serumskonsentrasjon før heller da, men det var noen som svarte at det betyr mengden av medesin i blodet og da forsto jeg det. Jeg gikk på lamictal i 6 år og tok aldri noen blodprøver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...