Gjest petronella2 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 For nærmere 3 måneder siden fødte jeg barn, som jeg fortsatt ammer litt. Nå er det slik at jeg tidligere har slitt med angst og depresjonsplager som jeg bl.a. har brukt fluanxol for å lindre. I denne svært utfordrende tiden som nybakt mor, har jeg dessverre fått kjenne litt på slike plager igjen. Jeg har stående fluanxol i skapet som ikke har gått ut på dato, og det hadde vært ønskelig om jeg ved behov kunne bruke dette medikamentet nå. Jeg ønsker på ingen måte å slutte å amme, men det jeg lurer på er om fluanxol kan brukes på et vis i ammeperioden. Jeg ønsker IKKE at barnet skal få i seg disse nervepillene, men jeg mener at jeg har hørt at preparatet forsvinner fort ut igjen av kroppen. Virketiden er på ca. 4 timer (?), slik at hvis man venter 5 timer eller mer etter inntak av 1-1 ½ mg fluanxol, er medikamentet ute av blodet igjen, slik at det er trygt å amme? Jeg lurer også på om fluanxol lagres i morsmelken? Hvis det er tilfelle kan man ikke amme etter å ha tatt disse pillene, men må pumpe ut melka og kaste den? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244847-amming-og-fluanxol/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.