Gå til innhold

Når en "ny" behandler snur opp ned på alt...

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få dette ut jeg...

Jeg har gått ukentlig til spes. psykolog (offentlig), og har hatt stor nytte av henne. Hun sluttet dessverre forrige mnd, og jeg har for en stund tilbake sendt brev til et antall privat praktiserende, men har stort sett fått avslag, utenom en som kunne gi meg noen få timer, og en som kunne sette meg på en lengre venteliste.

I mellomtiden, fikk jeg en erstatter for min forhenværende psykolog på samme poliklinikk, som jeg har møtt, og som er informert godt om hvordan vi har jobbet, og med hva. Men hun har ferie nå, og jeg har enda ikke hatt noen ordentlig time med henne.

For en drøy uke siden, ringte denne ene privatpraktiserende meg, og vi satte opp en prøvetime sist mandag. Jeg ante lite om hva som ventet meg.

Hun hadde lest brevet mitt, og knapt nok snakket med meg, før hun begynte å snakke om at hun ikke likte medisiner, og at jeg gikk på for mye i forhold til synet hennes. Jeg mener selv at jeg ikke er overmedisinert, og det jeg går på, holder meg litt i skinnet. Hadde jeg feks gått ned på dosen, er jeg redd det ville gå dårligere med meg.

Vel, uansett, jeg synes det går ganske bra med meg nå, men hun mente at jeg slet for mye. Var akkurat som om hun ville snu alt jeg kjente til på hodet, og jeg ble kjempe redd! Vi satte opp en ny time til neste uke, men jeg tror ikke jeg kan gå til henne. Hun kunne dessuten bare gi meg 10 timer. Jeg trenger langtidsbehandling, og en sånn berte som helst vil ha meg av medisiner for å ville snakke med meg, og ikke kjenner til historien min, kan jeg ikke innbille meg er særlig sunt. Jeg tror jeg må fortsette hos min tidligere psykolog's stedfortreder, for det virker tryggere. Men jeg er likevel usikker på om det er rett å ikke gå til denne "alternative" dama...

Jeg har jo ikke egentlig lyst til å måtte gå på medisiner, men jeg er mer redd for hva som kan skje hvis jeg ikke gjør det... Huff... jeg ble rett og slett i dårlig humør jeg...

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette kan du bare droppe med en gang.

Når behandlere har faciten før en har gjort en skikkelig utredning, og de i tillegg ikke har den miste ydmykhet for det du og din forrige behandler har funnet ut, da kan du kutte ut like greit først som sist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...