Gå til innhold

Har fått fire pakker med sovetabletter fra apoteket...

Anbefalte innlegg

Gjest det svaret hullet

Kan jeg levere tre av pakkene tilbake til apoteket?

Jeg er veldig deprimert for tiden og har selvmordstanker. Dette med å ha disse eskene med sovetabletter og pakken med beroligende gjør meg redd for å gjøre noe destruktivt.

Kan legekontoret, DPS'en eller apoteket oppbevare de andre pakkene med sovetabletter for meg?.

Fortsetter under...

Går det virkelig ann å levere ut tre pakker? Om ikke apoteket vil ta imot dem kan du levere den til en venn eller noen andre. Bra du tenker fornuftig i motsetning til legen eller apoteket!

Jeg husker jeg gikk til legen og fortalte at jeg var så deppa at jeg gikk å planla å ta livet av meg. Han sa det var viktig med søvn, og skrev ut 100 imovaner til meg. Da han gjorde det, tenkte jeg at nå har jeg fått drapsvåpenet mitt. Av og til tenker ikke de så langt.

Du kan få legen til å søke om hjemmesykepleien kan oppbevare dem. Men da må det være medisiner du spiser hver dag altså fast, for de har bare mulighet til å komme til samme tid hver dag.

Søknaden må være skriftlig.

Gjest det svaret hullet

Du kan få legen til å søke om hjemmesykepleien kan oppbevare dem. Men da må det være medisiner du spiser hver dag altså fast, for de har bare mulighet til å komme til samme tid hver dag.

Søknaden må være skriftlig.

har ikke tilgang til noen hjemmesykepleie, og så det er uaktuelt. dessuten er det medisiner jeg tar ved behov.

har ikke tilgang til noen hjemmesykepleie, og så det er uaktuelt. dessuten er det medisiner jeg tar ved behov.

Da kan de ikke hjelpe deg. Da vet jeg ikke helt hva du kan gjøre. Du har ikke noen kjente som du stoler på som bor i nærheten da så sovetablettene kan ligge der?

Annonse

Gjest det svarte hullet

Da kan de ikke hjelpe deg. Da vet jeg ikke helt hva du kan gjøre. Du har ikke noen kjente som du stoler på som bor i nærheten da så sovetablettene kan ligge der?

Jeg har folk jeg stoler på, men vil helst ikke uroe dem med dette, derfor ønsker jeg at en offentlig instans kan ta hånd om de tre eskene.

Kan jeg levere medisinene på legekontoret, og hente en ny eske når jeg trenger det?.

Man kan lure på hva legene tenker på. Selvsagt er det bra med søvn når man er deprimert. Men å gi meg så mye på en gang....Vil han bli kvitt meg?

Jeg har folk jeg stoler på, men vil helst ikke uroe dem med dette, derfor ønsker jeg at en offentlig instans kan ta hånd om de tre eskene.

Kan jeg levere medisinene på legekontoret, og hente en ny eske når jeg trenger det?.

Man kan lure på hva legene tenker på. Selvsagt er det bra med søvn når man er deprimert. Men å gi meg så mye på en gang....Vil han bli kvitt meg?

Min lege ville antagelig ikke gjort det men de på apoteket her er veldig hyggelige og hadde antagelig gjort det.

Hvilken klode er du fra?

Legen har tydeligvis tillit til deg (ikke skjønner jeg hvorfor), for du burde ikke fått medisiner i det hele tatt...

Jeg vet ikke om du kan levere dem tilbake, men neste gang kan du be om å ta ut en pakke om gangen, det har min mann gjort i en tilsvarende situasjon og det var helt ok for apoteket sin del. De stilte ingen "pinlige" spørsmål :-)

Hvilken klode er du fra?

Legen har tydeligvis tillit til deg (ikke skjønner jeg hvorfor), for du burde ikke fått medisiner i det hele tatt...

Og du burde ikke svare i en slik tråd i det hele tatt, når du ikke kan svare på en skikkeligere måte.

Det er en viss forskjell på hva man kan tillate seg å skrive på psykiatriforum til en deprimert og kanskje suicidal person, sammenlignet med hva man skriver på fx. åpent forum.

Skjerp deg!

Gjest det svarte hullet

Jeg vet ikke om du kan levere dem tilbake, men neste gang kan du be om å ta ut en pakke om gangen, det har min mann gjort i en tilsvarende situasjon og det var helt ok for apoteket sin del. De stilte ingen "pinlige" spørsmål :-)

vanligvis ville jeg ha gjort det, men så ikke så nøye på resepten denne gangen. Da reseptaren først tok ut tablettpakkene og merket dem, følte jeg at jeg ikke kunne stoppe han der og da.

Etterpå angret jeg på at jeg ikke bare tok ut en pakke.

Gjest kaffedama

Hvis du går på dps så vil kanskje de kunne oppbevare dem? Psykologen kan kanskje ha dem i skuffen eller noe sånn?

Psykologen vil kanskje ha større forståelse for det enn apoteket.. ?

Dessuten synes jeg legen din kanskje burde tenke seg litt om når han skriver ut så mye på en gang- du kan jo si det til ham, at det ikke er så lurt? Tankeløst av h** synes jeg.

Bra du tar ansvar for deg selv og ser at dette ikke er så bra.

Annonse

Og du burde ikke svare i en slik tråd i det hele tatt, når du ikke kan svare på en skikkeligere måte.

Det er en viss forskjell på hva man kan tillate seg å skrive på psykiatriforum til en deprimert og kanskje suicidal person, sammenlignet med hva man skriver på fx. åpent forum.

Skjerp deg!

Er det ingen her inne som tenker på legen! Hva med h*n og h*ns følelser hvis pasienten begår selvmord med midler h*n har skrevet ut!!!

Og hva med pasienter som senere ikke får det de trenger fordi legene er livredde for å skrive ut medisiner?

Har stor forståelse for mennesker som sliter og har det vondt.

Hilsen

Er det ingen her inne som tenker på legen! Hva med h*n og h*ns følelser hvis pasienten begår selvmord med midler h*n har skrevet ut!!!

Og hva med pasienter som senere ikke får det de trenger fordi legene er livredde for å skrive ut medisiner?

Har stor forståelse for mennesker som sliter og har det vondt.

Hilsen

Du får prøve å vise den forståelsen i dine fremtidige innlegg. Du klarte det heller dårlig her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...