Gå til innhold

Reducil (igjen)

Gjest Tjukkebolla

Anbefalte innlegg

Gjest Tjukkebolla

Er det greit å ta Reducil når man går på Cipramil?

Ønsker å kjøpe det, men får det ikke hos legen min som mener jeg må kontrollere spisingen selv uten hjelp av medisiner.

Det er lett å si når man veier 50 kg som hun gjør og alltid har vært slank. Selv er min idealvekt 65 kg (170 cm høy) og nå veier jeg 80 kg, dvs BMI på 27.7 altså litt for lite til at jeg får det hos legen.

Men jeg merker at pga vekten min nå, lever jeg ikke et fullverdig liv (er på jobb, men holder meg hjemme og er ikke sosial ellers fordi jeg føler emg deprimert og tjukk)og jeg greier ikke spise mindre. Trener 3 g i uken, men spiser som en hest...

Tenkte en kur på 28 dager ville holdt slik at jeg venner meg til å spise mindre og kanskje da vil greie meg selv etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonym her altså

Hei. Jeg er 165 og veier et par kilo mer enn deg. Jeg vil også ta av noen kilo, og det må jeg prøve på ved å spise sunnere og få trent litt. Jeg tror ikke reducil er så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reductil bør IKKE kombineres med antidepressiva - det øker risikoen for alvorlige og irreversible bivirkninger.

Sitat fra felleskatalogteksten om reductil:

"Samtidig bruk av flere legemidler som hver for seg øker serotoninnivåene i hjernen kan føre til alvorlige interaksjoner. Fenomenet kalles serotonergt syndrom og kan oppstå i sjeldne tilfeller. Sibutramin hemmer serotoninreopptaket, og skal derfor ikke brukes samtidig med andre preparater som også øker serotoninnivåene i hjernen. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukkebolla

Reductil bør IKKE kombineres med antidepressiva - det øker risikoen for alvorlige og irreversible bivirkninger.

"Samtidig bruk av flere legemidler som hver for seg øker serotoninnivåene i hjernen kan føre til alvorlige interaksjoner. Fenomenet kalles serotonergt syndrom og kan oppstå i sjeldne tilfeller. Sibutramin hemmer serotoninreopptaket, og skal derfor ikke brukes samtidig med andre preparater som også øker serotoninnivåene i hjernen. "

Oi, det hørtes ikke bra ut.

Driver og trapper ned på Cipramil for å prøve å se hvordan det går uten, så da må jeg IKKE ta Reducil før jeg evt har sluttet m antidepresiva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Kan legge til at seretonergt syndrom i verste fall kan ha _dødelig_ utgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...