Gå til innhold

nakkestivhet/svimmelhet


Gjest nola

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste 4 mnd hatt problemer med stiv nakke og svimmelhet. Klarte ikke å bevege nakken, hadde smerter spesielt øverst i nakken og kunne ikke bevege blikket i det hele tatt. Jeg begynte så hos fysioterapeut 2-3 ganger i uka i ca. 2 mnd, og dette hjalp meg mye. Han jobbet med å mobilisere leddene i nakken, samt mye strekking av muskler. Jeg har fortsatt mange øvelser jeg selv utfører flere ganger daglig. Spesielt på venstre side er jeg fortsatt veldig stiv, og når jeg strekker musklene har får jeg smerter langs hele armen og ned til fingrene. Jeg er også fortsatt svimmel, særlig når jeg merker at nakken stivner til (ved anstrengelser) men i mindre grad enn tidligere. Må jeg fortsatt ta tiden til hjelp, eller er det noe mer som kan gjøres for at jeg skal bli kvitt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fornøyd pasient

Hei!

Jeg vil på det aller varmeste anbefale deg å gå til kiropraktor! De jobber litt annerledes enn fysioterapeutene, og jeg synes effekten var mye bedre! jeg er ett hundre prosent frisk og har ingen smerter lenger. Jeg tok 5 behandlinger!

Du trenger ikke henvisning for å gå til kiropraktor!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paal Sand,lege.

Kjære nola.

Slik du beskriver din tilstand høres det ut som om smertene skyldes stramninger i nakkemuskulaturen.Dette kan feks.skyldes feil arbeidsstilling,stress el.l.Dette behandles gjerne med medisiner,fysioterapi,kiropraktikk,akupunktur og/el.trening i gruppe i varme bad.Tilstanden har ofte vart lenge før pasientene oppsøker lege og kan av den grunn ta lang tid å behandle.Stramninger i nakke og skuldermuskulaturen er en vanlig årsak til hodepine og svimmelhet.Hvis tilstanden din skulle utredes videre måtte det være med røntgen av nakken med tanke på slitasjeforandringer i skjelettet,CT av nakken med tanke på skiveutglidning i nakken og evnt.neurografi av ve.arm for å måle ledningshastigheten i nervene i armen.Det vanligste er imidlertid vanligst.Skulle imidlertid tilstanden din vedvare,endres el.forverres må du igjen kontakte legen din.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,Allmenlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære nola.

Slik du beskriver din tilstand høres det ut som om smertene skyldes stramninger i nakkemuskulaturen.Dette kan feks.skyldes feil arbeidsstilling,stress el.l.Dette behandles gjerne med medisiner,fysioterapi,kiropraktikk,akupunktur og/el.trening i gruppe i varme bad.Tilstanden har ofte vart lenge før pasientene oppsøker lege og kan av den grunn ta lang tid å behandle.Stramninger i nakke og skuldermuskulaturen er en vanlig årsak til hodepine og svimmelhet.Hvis tilstanden din skulle utredes videre måtte det være med røntgen av nakken med tanke på slitasjeforandringer i skjelettet,CT av nakken med tanke på skiveutglidning i nakken og evnt.neurografi av ve.arm for å måle ledningshastigheten i nervene i armen.Det vanligste er imidlertid vanligst.Skulle imidlertid tilstanden din vedvare,endres el.forverres må du igjen kontakte legen din.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,Allmenlege.

Hei og takk for svar! Jeg har i ca 1 døgn nå hatt forholdsvis sterke smerter i venstre skulder. Smertene stikker til når jeg beveger meg, og brer seg opp i nakken, ned langs armen og i området rundt skulderen. Dette kom etter at jeg hadde utført en av mine strekkeøvelser. Er også stiv i nakken, kan ikke bøye hodet til v. eller h. Jeg tok en muskelavsl. tablett, men denne hjalp ikke. Kan også nevne at jeg har en hard kul (bein?)foran på kragebeinet, samt et "bein" som stikker ut øverst på venstre skulder. Dette tror jeg kommer av tics som jeg hadde spesielt mye av i en periode (før jeg fikk alle problemene med nakken). Hva tror du om dette? Jeg har forresten planer om å begynne å trene på treningsstudio, med apparater som styrker nakke og skuldre. Kan jeg gjøre noe vondt verre? Hva med aerobics?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...