Gå til innhold

Cipralex og vektøkning

Anbefalte innlegg

Hei!

Har gått på Cipralex i ca 1 år, og har på denne tiden gått opp 30 kg. Jeg er ikke i tvil om sammenhengen, men klarer ikke å gå ned igjen! Har forsøkt flere dietter, spiser ikke annerledes enn tidligere, og er på tur med hunden nesten hver dag. Snakket med min psyk om dette, og han sier at jeg sannsynligvis ikke vil gå ned før jeg slutter med Cipralex, noe jeg ikke bør gjøre på lenge ennå...

Er dette virkelig riktig? Noen som har erfaringer, tar jeg imot alle de råd jeg kan. Orker ikke fortsette å gå opp i vekt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245100-cipralex-og-vekt%C3%B8kning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nettopp den erfaringen.

På Cipralex, mistet jeg kontakten med den delen av følelsesapparatet som kobler fornuften inn, i forhold til å spise og å drikke.

Jeg har ikke faglig belegg for dette, men min erfaring tilsier at det i alle fall for meg var en sammenheng mellom AD og vektøkning.

Jeg har da også rapportert om dette til lege og apotek. For at bivirkninger skal komme inn i Felleskatalogen, må det jo være noen som har rapportert om uheldige virkninger.

Jeg tenker som så, at AD skal isolere og dempe kontakten med en del følelser. Det kan da tenkes at nettopp karakterstyrken og impulskontrollen i forhold til inntak av mat og drikke også lider i denne sammenhengen.

Etter at jeg sluttet med AD, forsvant mye av det overdrevne suget etter mat og drikke.

Jeg ønsker deg lykke til, og håper du kan få diskutert dette med fastlege eller psykiater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...