Gå til innhold

Angst, svimmel og stramme muskler

Anbefalte innlegg

Jeg håper at det er noen der ute som kanskje har samme symptomer som meg, og kan svare. Har slitt med svimmelhet i snart et år nå, men ingen leger finner ut hva som feiler meg.Det største problemet er at jeg nesten hele tiden har en hengende svimmelhet over meg som utløses i spesielle situasjoner.Svimmelheten er slik at det føles som om hjernen kobler ut i et par sekunder, rommet går rundt, hjertebank, prikking i håndleddene, svett,varm og veldig uvell og redd. Disse "anfallene" kommer ikke veldig ofte men er dog så ubehagelige at jeg skjelver. Nakken min blir stiv som en stålplate og all musklatur, fra korsrygg og oppover, stivner. Spesielt nakke og skuldre. Var til naprapat og "knekte opp" ting og tang i nakke, hofter og rygg, og har begynt å gjøre disse øvelsene selv, for når jeg "knekker" nakken til sidene blir det litt bedre, men vet dette ikke er bra. Når jeg sitter må jeg knekke opp ryggen og det høres godt når det knekkes opp.Så det er akkurat som om det er både fysisk og psykisk. Det psykiske kommer i situasjoner med stress, motgang, bekymringer osv. Når jeg drikker alkohol slapper jeg mere av, og det er godt, men vil nødig bli alkoholiker heller.Er plaget med depresjoner til tider og har nok endel angst. Er det noen der ute med liknende problemer,eller andre så skriv til meg da:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245108-angst-svimmel-og-stramme-muskler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har angst og det setter seg i kroppen i form av stram muskulatur og smerter, som deg stiv nakke og rygg osv. Det er angst. Svimmelheten kan komme av den stive nakkemuskulaturen, men det er viktig å sjekke ut om det kan være noe "fysisk" selv om det ofte er spenninger som gjør det, og at angst påvirker pusten, at man holder pusten.

Anbefaler deg å gå til legen for å få hjelp.

Hei!

Jeg har angst og det setter seg i kroppen i form av stram muskulatur og smerter, som deg stiv nakke og rygg osv. Det er angst. Svimmelheten kan komme av den stive nakkemuskulaturen, men det er viktig å sjekke ut om det kan være noe "fysisk" selv om det ofte er spenninger som gjør det, og at angst påvirker pusten, at man holder pusten.

Gå til legen og få hjelp for angsten, mente jeg. Psykologisk behandling for eksempel.

Hei!

Takker for svar. Har vært til lege, tatt mr, blodprøver, gått til fysioterapeut og naprapat.. Sa til legen min at det føltes som om jeg ikke fikk blod til hjernen og det føltes som om jeg skulle besvime. Han lo faktisk og kikket dumt på meg!!Har skifta lege nå men hun konsentrerer seg mest om fysiske ting, og å trene opp muskler. Føler selv at dette er angst. Har du det slik selv eller?

Takker for svar. Har vært til lege, tatt mr, blodprøver, gått til fysioterapeut og naprapat.. Sa til legen min at det føltes som om jeg ikke fikk blod til hjernen og det føltes som om jeg skulle besvime. Han lo faktisk og kikket dumt på meg!!Har skifta lege nå men hun konsentrerer seg mest om fysiske ting, og å trene opp muskler. Føler selv at dette er angst. Har du det slik selv eller?

Ok. Jo, jeg har slike kroppslige symptomer på angst. Ikke så mye svimmelhet men andre ting som stiv muskulatur osv. Det er litt vanskelig å finne ut av det. Det hjelper å finne ut hva som utløser angsten/anfallene og se om man finner årsak og sammenhenger. Leger kan være litt tungforståtte. Har du sagt at du tror det er angst? Det er mange behandlingsmuligheter som legen din skulle vite om.

Ok. Jo, jeg har slike kroppslige symptomer på angst. Ikke så mye svimmelhet men andre ting som stiv muskulatur osv. Det er litt vanskelig å finne ut av det. Det hjelper å finne ut hva som utløser angsten/anfallene og se om man finner årsak og sammenhenger. Leger kan være litt tungforståtte. Har du sagt at du tror det er angst? Det er mange behandlingsmuligheter som legen din skulle vite om.

Driver å tester meg selv endel og hvilke situasjoner det forekommer i. Skal ta det opp med legen. Kan også nevne at jeg gikk på zoloft en periode, da jeg var så redd for hva dette var at jeg ble helt ute av meg. Da hadde jeg ikke så store anfall, så det må være noe psykisk. Men takk for godt svar:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...