Gjest Trenger seriøst hjelp Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jeh lurer på hva slags medisiner som blir brukt mot emosjonell ustabil pf? Har prøvd Lamictal (funker ikke). Gått på Zoloft (funker ikke). Gått på Seroquel (funker ikke). Prøvd andre antidep. også, Fluoxetin, Remeron,Orfiril, Fontex, Cipramil m.m. Går i tillegg i terapi. Gjort dette i over 5 år nå (som for meg er lenge.....). Er en ærlig person, og tar opp det jeg føler for. (Med tiden har jeg lært å bli veldig åpen for behandler, dvs. alt ettersom hvordan kjemien oss immellom er). I tillegg vært innlagt både akutt men også langtid. Tils. 2 år (litt her og litt der). Hvilken terapi/behandling vil du anbefale, ville du gitt meg? Diagnosen(e) min(e): eupf, angst og depresjon, paranoid pf. Lurer på om det kan ligge i familien, dette med psyken, for et familiemedlem tok livet sitt da jeg var liten. Men om det er arvelig, betyr det at det ikke er noe å gjøre med liksom? Jeg mener, for om det er et gen eller noe......så er jo ikke forskningen kommet så langt at man kan kurrere arveligheter om du skjønner. Hva med hypnose? hvor i Møre og Romsdal kan man gå for å prøve og få hypnosebehandling??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245225-nhd-medisiner-mot/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Mot EUPF er medisiner kun en tilleggs behandling til psykoterapi. Paranoid pf er i hvert fall arvelig, og behandlingen er moderate doser antipsykotika - evig. Det er betydelig islett av arv både i eupf, angst og depresjon. Det betyr at disposisjonen er der hele tiden, ikke nødvendigvis sykdommen. Hypnose hjelper ikke på dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245225-nhd-medisiner-mot/#findComment-1910858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trenger seriøst hjelp Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Mot EUPF er medisiner kun en tilleggs behandling til psykoterapi. Paranoid pf er i hvert fall arvelig, og behandlingen er moderate doser antipsykotika - evig. Det er betydelig islett av arv både i eupf, angst og depresjon. Det betyr at disposisjonen er der hele tiden, ikke nødvendigvis sykdommen. Hypnose hjelper ikke på dette. Lurer på om jeg kanskje skreiv litt feil. Kanskje jeg tok litt feil. For jeg hva er forskjell på å være paranoid og ha paranoid pf.? Jeg tok nemlig sånn test hos psykiateren min,å hun sa at jeg hadde sterke paranoide trekk. Men har en del spm. ang paranoid pf.: 1.) Er dette medfødt, eller kan man få dette med årene av forskjellige grunner f.eks.? 2.) Kan man bli kvitt denne pf.? 3.) Kan man være veldig paranoid, uten at det er en pf? Å er man paranoid hele tiden? Jeg har det sånn at jeg stoler ikke på noen. Ikke min nærmeste familie. Klarer ikke å stole fult og helt på noen. Ofte kan jeg innbille meg så sterkt, og føle at noen følger med meg. Jeg "leser tankene" til andre mennesker, eller......ikke bokstavelig talt da....men jeg tror folk som oftes sier noe, men at de ikke mener det. Og at alle baksnakker meg og er falske. Folk er ikke som de er. Men mye av dette er fordi jeg har erfart dette. I tillegg så har jeg VELDIG LAV selv selvtillit/-følelse, så det henger vel sammen med det også, at jeg ikke tror på noen når noen sier noe positivt til meg å sånn. Men når det gjelder pf. (f.eks eupf), er denne livsvarig??? Kan sykdommen liksom "komme og gå" iløpet av livet, men at man kan ha gode og friske perioder? Hva kan hjelpe mot depresjon,når verken medisiner, eller annen terapi virker. Kan hypnose hjelpe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245225-nhd-medisiner-mot/#findComment-1911365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.