Gå til innhold

å tillate seg å slappe av

Anbefalte innlegg

Gjest førsteårs student

Jeg er student og jobber ganske mye med pensum. Det blir minimum 40 timer pr uke på hverdagene pluss helgene, som er litt variabelt av antall timer på lørdag og søndag, men som oftes blir det ganske mange timer de dagene også.

Det som gjør dagene slitsomme er at jeg får dårlig samvittighet hvis jeg ikke jobber med studiene eller gjør noe "nyttig". Jeg klarer ikke å slappe av. Det er litt mer "tillat" å ikke gjøre noe nyttig hvis jeg er sosial eller lignende.

Hvordan kan jeg klare å tillate meg selv å ha helt fri? Når jeg ser et tvprogram eller vil slappe litt av henger det hele tiden over meg at jeg bør gjøre noe, som f.eks. lese.

Det er slitsomt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245267-%C3%A5-tillate-seg-%C3%A5-slappe-av/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du leser bedre hvis du tar deg helt fri av og til også.

Jeg leser av prinsipp ikke i helgene. Av og til blir det litt oppgaveløsning om kvelden, men i utgangspunktet betrakter jeg studiene som en jobb som gjøres på dagtid, til vanlig arbeidstid.

Det holder i massevis. Du lærer dårligere hvis du blir lei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...