Gjest gangfelt Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 i hva forbrenner man mest kalorier: 45 min spinning eller 1,5 time rask gange i ulent terreng?(må legge til at de første 30-45 minuttene består av ganske bratte bakker) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violsa Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Det kommer veldig annpå. Det går faktisk ann å nesten ikke forbrenne noen kalorier p å en spinningtime ..I forhold til å gå ned i vekt tror jeg ikke på det å trene med lav intensitet for å evt forbrenne mere fort. Det som gjør at jeg fort blir i bedre form og går ned i vekt er når jeg tar i ordentlig og trener hardt og blir sliten og svett og andpusten og alt det der. Det har med intensitet å gjøre.Såkalt pulsmåler,skrittteller etc kan være god hjelp i å avgjøre hvor mye kalorier man forbrenner. For meg synes jeg det er mye morsommere med spinning enn rask gange og at det er lettere å presse meg til å yte ekstra når det er instruktør og musikk og andre jeg trener sammen med. Jeg ville variert litt. når du trener sykling feks så blir du ofte i god form med det å sykle og sånt. Men morsomt å bli i bedre form og greie å løpe opp trappetrinn uten og bli sliten og andpusten 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Enig med Violsa. For egen del er det knallharde økter som gjør susen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gangfelt Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Det kommer veldig annpå. Det går faktisk ann å nesten ikke forbrenne noen kalorier p å en spinningtime ..I forhold til å gå ned i vekt tror jeg ikke på det å trene med lav intensitet for å evt forbrenne mere fort. Det som gjør at jeg fort blir i bedre form og går ned i vekt er når jeg tar i ordentlig og trener hardt og blir sliten og svett og andpusten og alt det der. Det har med intensitet å gjøre.Såkalt pulsmåler,skrittteller etc kan være god hjelp i å avgjøre hvor mye kalorier man forbrenner. For meg synes jeg det er mye morsommere med spinning enn rask gange og at det er lettere å presse meg til å yte ekstra når det er instruktør og musikk og andre jeg trener sammen med. Jeg ville variert litt. når du trener sykling feks så blir du ofte i god form med det å sykle og sånt. Men morsomt å bli i bedre form og greie å løpe opp trappetrinn uten og bli sliten og andpusten synes jeg har ganske høy intensitet på disse turene, svetten renner og jeg hiver etter pusten innimellom. føler meg mere sliten etter turen enn spinning...har spinningsykkel i stua jeg da, får liksom ikke samme effekten som på treningsstudio, hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dory Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg har pulskokke og har sjekket dette:) Jeg forbrenner ca like mange kalorier på 1,5 times tur i fjellet som 45 min spinngtime. Da er det veldig bratt den første halvtimen med gange, og ellers en del bakker senere også. Går ofte med tung sekk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 synes jeg har ganske høy intensitet på disse turene, svetten renner og jeg hiver etter pusten innimellom. føler meg mere sliten etter turen enn spinning...har spinningsykkel i stua jeg da, får liksom ikke samme effekten som på treningsstudio, hehe Jeg har brukt spinningsykkelen hjemme i stua i ca. 2 år. Greit det, men det er noe helt annet å gå inn på en spinningtime. Veldig enkelt å se det på pulsmåleren. Problemer med å ligge over 130 i snitt hjemme, men ingen problemer med å ligge over 150 i snitt på spinningtime. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hos meg gjør spinning susen. Men man skal trene det som er lystbetont. Men hvis jeg skulle velge mellom 1,5 times tur i fjellet eller 45 min spinningtime ville jeg valgt det siste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.