Gå til innhold

Kommer man ikke inn i millitæret om man har vært deprimert?

Anbefalte innlegg

Har hørt at man ikkekommer inn i millitæret når man går på antidepressiv. Er dette tilfelle? Det er jo isåfall helt tullete. Sikkert mange som er deprimerte eller sliter med andre ting som ikke har fått nødvendig hjelp men som kommer inn.

Jeg vil ikke se på meg selv som en "ustabil" person selv om jeg går på "lykkepillen". Hvis det er det de tenker på.

Jeg var nødt til å begynne på tbl pga lavt stoffskifte. Blir det tatt til betraktning?

Fortsetter under...

Gjest girl with no name

Du blir ikke 'antatt' hvis du er allergisk heller! Det er av sikkerhet for hele styrken, at det bare er helt friske som er med. Det skal være forutsigbart hvis styrken skal brukes som det er meningen, i farlige situasjoner, og ikke bare i 'lek' som det er under den obligatoriske tjenesten her i Norge.

Hvis en soldat under strid plutselig står der uten allergipilla si, deppepilla si eller piller for stoffskifte og andre ting, hvordan reagerer den soldaten da? Bl a SSRI kan gi rare reaksjoner hvis du bråseponerer (noe som ville blitt konsekvensen i strid om pillene forsvant) og da kunne du sette de andre soldatenes liv i fare. Og DET vil du vel ikke? Deres liv ville vel være nok i fare pga omstendighetene som gjorde at dere var sendt ut i stridighetene.

Og,for å si det slik, jeg har selv seponert SSRI, og vet hvor aggressiv og ikke-seg-selv en kan bli.

Hei, har ikke et direkte svar på det du spør om, men jeg kom inn.

Var veldig åpen med historien min og at jeg hadde vært innlagt før. Forklarte legen jeg pratet med at jeg tenkte at forsvaret kunne kansje få litt "orden på meg". Jeg holdt ikke så lenge ut men, angsten kom.

Aldri tatt noen medisiner dog, så det vet jeg ikke, men de er ikke så strenge som girl with no name vil ha det til tror jeg.

Det er mange roller som må fylles i forsvaret, det er ikke bare redde verden med rifla oppgaver man får.

Go for it sier jeg!!! :)

Nils Håvard Dahl, psykiater

I gamle dager, dvs for noen år siden, var verneplikten reel. Forsvaret tok imot alle som de kunne finne en oppgave til og som fylte visse helsemessige minimumskrav..

De siste årene er militærbudsjettet dramatisk redusert. Forvaret har behov for langt mindre folk.

I dag kan Forsvaret velge og vrake i vernepliktige. Tilbudet er større enn etterspørselen, og Forsvaret kan velge på øverste hylle. Derfor er de i den situasjon at de kan velge bort personer som har økt risiko for sykdom/nedsatt funksjon som soldater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...