Gå til innhold

Zyprexa og tankekjør

Anbefalte innlegg

Jeg har nå så vidt kuttet ut Zyprexa 2,5 mg som skulle avhjelpe tankekjør og gi en god natts søvn. Som kompensasjon har jeg økt lithium dosen med 42 mg i døgnet.

Jeg har bare oppnådd søvnighet om dagen, angst, forvirring, depresjon og mer tankekjør i perioden jeg har brukt Zyprexa (4 uker). Med andre ord, stikk motsatt av det det skulle gjøre. Er ikke det litt merkelig da?

Jeg trykker lithium til mitt bryst og er i hvert fall sjeleglad for at jeg responderer godt på det.

Men så var det tankekjøret som sniker seg inn bakveien og tar altfor godt tak i meg.

Hva gjør jeg?

Kognitiv terapi?

En ny medisin?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245438-zyprexa-og-tankekj%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Evig strøm av bebreidelser som jeg må forsvare meg mot. Det overtar all oppmerksomhet og er en sann plage.

Har du (eller noen andre) god erfaring med en type medisin eller en terapiform?

Jeg har desverre ikke kommet så langt i min prosess enda til at jeg kan snakke om akkurat det=)lykke til.

Evig strøm av bebreidelser som jeg må forsvare meg mot. Det overtar all oppmerksomhet og er en sann plage.

Har du (eller noen andre) god erfaring med en type medisin eller en terapiform?

Hei Aramir! :-)

Når det gjelder egnet samtaleterapi, tror jeg nok du ville hatt god nytte av kognitiv terapi. Da fokuserer man blant annet på å endre fastlåste tanker/automatiske tanker til alternative, bedre og mer riktige tanker.

Det har hjulpet meg en del. Når jeg har "tankekjør" er det ofte knyttet til mye angst.

Ønsker deg alt godt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...