Gå til innhold

Finnes det forskning om hva Antidepressiva gjør med hjernen på sikt?

Anbefalte innlegg

Gjest uvitende søker svar

la meg først presisere, Jeg er ikke veldig for eller i mot antidepressiva. jeg er imidlertid interessert i forskning som kan fortelle meg om ulike hjerneforandringer som kan skje etter flere år på medisiner.

Om man slutter med medisiner etter flere år, har det da skjedd forandringer i den kognitive funksjonen?

vil følelsene forandres?

Og hva kan skje med hjernen etter ti år med antidepressiva?

Fortsetter under...

såvidt jeg vet er det ikke funnet noe konkret om at a.d. skader hjernen noe mer enn bruk av paracet. Derimot får noen plager med seponering, noe som ofte har sin årsak i selve sykdommen som blusser opp igjen. Når folk kommer med skremselspropaganda ETTER og UNDER bruk av a.d. er det typisk nok selve sykdommen de bruker som en forklaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...