Gå til innhold

ssri-- depresjon etter seponering

Anbefalte innlegg

Jeg begynte på cipralex på grunn av somatisert GAD. Fikk panikkangst anfall av dem, og ble anbefalt å slutte.De hjalp og lite på mine kroppslige angst symptomer.

Brukte dem tilsammen 15 mnd. Jeg trappet langstomt helt ned, men fikk så voldsomme seponerings problemer pluss depresjon og økt angst at jeg til slutt ble lagt inn på sykehus. Kastet opp, og brekte meg konstant hele dagen,spiste ikke sov ikke, hadde strømstøt og lyn i hodet,pustevansker, diare, så svimmel at jeg nesten ikke klarte gå oppreist og var så kraftløs at jeg ikke greide sitte. Spenningene for rundt i kroppen.. det var et sant -våkent mareritt. Var på sykehus i fire uker,og lå på sofaen hjemme i 5 uker før det-

På sykehuset fikk jeg kvalmestillende og

sovemedisin,pluss 2,5 mg zyprexa for å prøve å stabilisere. Noe det også gjorde tildels. Men virket bedre i starten.

Har prøvd å slutte med dem på grunn av vektøking, men synes jeg blir verre, og er vel redd for å komme tilbake der jeg var.

Psykiatikeren min sier jeg bare skal kutte dem ut, da min grunnlidelse som jeg har slitt med i mange år er somatisert angst. Hverken depresjon eller annet sier han.

SSRI abstinsene er nå over, men jeg sliter fortsatt med depresjon og økt angst.

Legger til at jeg aldri har hatt depresjon før-- så det fikk jeg på grunn av ssri slutt.!!!!

Er det noen som har opplevd noe lignende, og hvor lang tid gikk det før det gav seg. Depresjonen/økt angst mener jeg...

Psykiatikeren min (som desverre slutter sin privat praksis nå) sa at det vil bli bedre og bedre, bare kroppen tilvenner seg å ikke få serotinin via ssri, men jeg har nå gått depr. i mange måneder. Verre og bedre.--

Var forferdelig ille rett etter seponering,så litt bedre i sommer,og så har det blitt verre igjen. Og det skremmer meg.

Noen som har opplevd noe lignende mht depresjon ved ssri slutt??

Psykiatikeren min sa jeg ikke må bruke ssri, da jeg ikke tåler dem, så jeg er skremt av at jeg ikke har noen hjelp dersom depr.ikke gir seg.

har og hatt trøbbel med annen AD. Får veldige bivirkninger av alt. Men ingen ting er sammelignbart seg med det jeg opplevde på cipralex altså-- .

Blir også feil å begynne på noradrenalin, da min depresjon er igangsatt kjemisk på grunn av ssri. (sa psykiatikeren)

Dette var rotete innlegg.. huff...

men er det noen som kan trøste meg med at depresjonen vil gi seg før eller siden...det er så vondt å gå slik.

Har mer enn nok med den somatiserte angsten min. Pluss at jeg nå etter ssri forsøk som gav meg panikkanfall, går med angst for nye angstanfall også-- pluss denne depresjonen da---

andre som har fått depresjon og økt angst etter ssri slutt?? men blitt bra.??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245739-ssri-depresjon-etter-seponering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...