Gjest Hilsensulten Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Har begynt på Grete Roede diett etter å ha lagt på meg 12 kg på ett år.... Har vært litt deprimert og lei og trøstespist... Får i meg 1100 kcal om dagen... Mulig å gå ned 1 kg i uken da? Dvs - 12 på 12-14 uker??? Noen som har erfaring? Går ikke på kurs, men har fått kopiert en bok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pelia Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 1100 kalorier er altfor lite!! Jeg vet at tidligere anbefalte Grete Roede ganske få kalorier for å gå ned i vekt, men nå bør man ligge på ca 1500 kalorier, ihvertfall ikke mindre enn 1200, men mer enn ca 1500 hvis du trener en del. Hvis du spiser så lite som 1100 kalorier, så sparer kroppen din på fettet du har og går ikke ned i vekt. En veldig bra nettside om vektnedgang er somebody.no, det koster litt å være medlem, men det er en super side med en kalorikalkulator som du effektivt kan bruke på å gå ned i vekt!! Lykke til!:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blomsterløk Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg har begynt på GR-kurs igjen nå i høst. Og det høres veldig lite ut det du får i deg av kcal. Det er jo delt inn i 5 forskjellige menyer å velge mellom. Der du ligger kcal.messig er til og med under meny 1. På kurset jeg går er det INGEN som benytter meny 1. Meny 2 og 3 er det som blir brukt der. Hvilken meny man skal bruke blir beregnet ut fra hvor stort ditt daglige energiforbruk er. Så det kommer helt an på hvor stor/liten du er, og hvor mye aktivitet du er i. Selv har jeg et daglig energiforbruk på ca. 3000 kcal og følger meny 3. Det betyr at jeg skal spise ca. 1900 kcal daglig. Forrige uke ga det meg et vekttap på nesten 3 kilo, denne uka er det vel nesten på 1 kg. Det er veldig viktig å ikke spise for få kcalorier, gjør du det vil kroppen gå på sparebluss, og da vil kroppen holde på alt den får av næring. Og husk også å drikke masse vann, minst 1,5 - 2 liter daglig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilsensulten Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg har begynt på GR-kurs igjen nå i høst. Og det høres veldig lite ut det du får i deg av kcal. Det er jo delt inn i 5 forskjellige menyer å velge mellom. Der du ligger kcal.messig er til og med under meny 1. På kurset jeg går er det INGEN som benytter meny 1. Meny 2 og 3 er det som blir brukt der. Hvilken meny man skal bruke blir beregnet ut fra hvor stort ditt daglige energiforbruk er. Så det kommer helt an på hvor stor/liten du er, og hvor mye aktivitet du er i. Selv har jeg et daglig energiforbruk på ca. 3000 kcal og følger meny 3. Det betyr at jeg skal spise ca. 1900 kcal daglig. Forrige uke ga det meg et vekttap på nesten 3 kilo, denne uka er det vel nesten på 1 kg. Det er veldig viktig å ikke spise for få kcalorier, gjør du det vil kroppen gå på sparebluss, og da vil kroppen holde på alt den får av næring. Og husk også å drikke masse vann, minst 1,5 - 2 liter daglig. Gikk på kurs for mange år siden og gikk da på Meny 1, dvs 1150 kcal om dagen. Måtte desverre slutte på kurset etter 3 uker den gangen, så fikk aldri noe skikkelig resultat... Skal ned 12 kg, veier nå 80...): 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KriH Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 1100 kalorier er altfor lite!! Jeg vet at tidligere anbefalte Grete Roede ganske få kalorier for å gå ned i vekt, men nå bør man ligge på ca 1500 kalorier, ihvertfall ikke mindre enn 1200, men mer enn ca 1500 hvis du trener en del. Hvis du spiser så lite som 1100 kalorier, så sparer kroppen din på fettet du har og går ikke ned i vekt. En veldig bra nettside om vektnedgang er somebody.no, det koster litt å være medlem, men det er en super side med en kalorikalkulator som du effektivt kan bruke på å gå ned i vekt!! Lykke til!:-) Grete Rodedes grunnmeny er på 1150-1250 kval om dagen.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blomsterløk Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Gikk på kurs for mange år siden og gikk da på Meny 1, dvs 1150 kcal om dagen. Måtte desverre slutte på kurset etter 3 uker den gangen, så fikk aldri noe skikkelig resultat... Skal ned 12 kg, veier nå 80...): Meny 1 er nå 1300 kcal nå. Det ble nye bøker og opplegg fra januar 2005. Hvis du går inn på www.vektklubben.no kan du regne ut ditt daglige energiforbruk der. Der kan du også registrere maten og trimmen din enkelt. Lykke til med vektnedgangen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blomsterløk Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Grete Rodedes grunnmeny er på 1150-1250 kval om dagen.. På meny 1 i GR skal du spise ca. 1300 kcal daglig. Sitter med boka foran meg her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Grete Rodedes grunnmeny er på 1150-1250 kval om dagen.. Det var før.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AKPLL Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Det var før.. Jeg skjønner at GR nå har økt antall kalorier man skal ha i seg om dagen, men for de (les meg) som gikk på kurs for en stund siden da man skulle ha få kalorier i seg, rundt 1100, og faktisk gikk bra ned i vekt, så vil jeg tro at det er greit å fortsette å ligge på 1100.,.. Jeg har forsøkt nå med 1500-1600 kcal og går ikke ned. Siste uken lå jeg på 1100 og gikk ned 1,9 kg!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg skjønner at GR nå har økt antall kalorier man skal ha i seg om dagen, men for de (les meg) som gikk på kurs for en stund siden da man skulle ha få kalorier i seg, rundt 1100, og faktisk gikk bra ned i vekt, så vil jeg tro at det er greit å fortsette å ligge på 1100.,.. Jeg har forsøkt nå med 1500-1600 kcal og går ikke ned. Siste uken lå jeg på 1100 og gikk ned 1,9 kg!!!! Litt nysgjerrig. Hva spiser du i løpet av en dag når du bare får i deg 1100 kalorier? Jeg har aldri finregnet på det, men jeg kan ikke forstå at det er mulig å spise så lite.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AKPLL Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Litt nysgjerrig. Hva spiser du i løpet av en dag når du bare får i deg 1100 kalorier? Jeg har aldri finregnet på det, men jeg kan ikke forstå at det er mulig å spise så lite.... Det går fint ann: Frokost 3 Delikatess Sesam 93 kcal 1/3 boks Mager ost 72 kcal Tomat og agurkskiver 20 Lunch 2 Delikatess Sesam 62 kcal 1 kokt egg 80 kcal 22g (liten tube) kaviar 50 kcal 22g (liten boks) makrell 65 kcal Mellommåltid før middag: 6 riskaker 156 kcal 1 frukt 45 kcal Melk i kaffen 1 dl 35 kcal Middag Sjampinjong suppe 203 kcal 1 skive brød 125 kcal Kvelds 1 pose Snack Jack (riskaker) 125 kcal Tilsammen 1130 kcal 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det går fint ann: Frokost 3 Delikatess Sesam 93 kcal 1/3 boks Mager ost 72 kcal Tomat og agurkskiver 20 Lunch 2 Delikatess Sesam 62 kcal 1 kokt egg 80 kcal 22g (liten tube) kaviar 50 kcal 22g (liten boks) makrell 65 kcal Mellommåltid før middag: 6 riskaker 156 kcal 1 frukt 45 kcal Melk i kaffen 1 dl 35 kcal Middag Sjampinjong suppe 203 kcal 1 skive brød 125 kcal Kvelds 1 pose Snack Jack (riskaker) 125 kcal Tilsammen 1130 kcal Mener du at du blir noe i nærheten av mett på dette???? Dette sesam-greiene er vel knekkebrød eller??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AKPLL Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Mener du at du blir noe i nærheten av mett på dette???? Dette sesam-greiene er vel knekkebrød eller??? Ja, Sesam Delikatess er Wasa knekkebrød m kun 31 kcal pr skive... Etter å ha vent seg til så lite i en ukes tid, blir man faktisk mett av det... Man kan jo trappe litt ned på antall kalorier over en ukes tid (fra 2-3000 som jeg spiste til daglig før...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Ja, Sesam Delikatess er Wasa knekkebrød m kun 31 kcal pr skive... Etter å ha vent seg til så lite i en ukes tid, blir man faktisk mett av det... Man kan jo trappe litt ned på antall kalorier over en ukes tid (fra 2-3000 som jeg spiste til daglig før...) Takk for svar:-) Jeg har ingen planer om å gå ned i vekt, men er impnert over de som faktisk klarer å holde en så streng diett. Gikk ned ca. 7 kilo for drøyt to år siden. Spiste litt sunnere + litt mindre vanlig mat i tillegg til spinning. Det tok LANG tid, men jeg har klart å holde det i ettertid. Veier fortsatt det samme som for 2 år siden:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ifølge Grete Roede skal du ha i deg minst 1300 kalorier om dagen, avhengig av vekt, alder og aktivitetsnivå. De aller fleste skal ha mer. 1100 kalorier er for lite. Du kommer til å gå ned i vekt i begynnelsen, men etter hvert vil kroppen din gå på sparebluss og sette ned forbrenningen. Er du uhelig blir den helt ødelagt og du risikerer å aldri kunne spise normalt igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.