Gå til innhold

NHD:Trenger jeg amgstdempende??

Anbefalte innlegg

Når jeg tar mine ssri litt forsent resulterer det i vanvittige angstannfall og i det siste selvskading. Den ekle følelsen går ikke over på 12-24 timer. Burde det da ikke være mulig å få noe angstdempende i mellomtiden. Og isåfall, hvilke medikamenter er brukt til dette?!

Veldig takknemlig for svar!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245875-nhdtrenger-jeg-amgstdempende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må spørre som en annen har spurt:

Vil ikke det naturlige tiltaket være å ta SSRI til riktig tid?

Du har vel en mobil med alarm?

Jeg synes det er skremmende mange som får sine første møter med panikkanfall når man bruker ssri. Jeg opplevde det selv, til tross for at jeg tok de til riktig tid. Disse panikkanfallene har ødelagt utrolig mye for meg. Jeg er ute av ssri nå etter en forferdelig seponering, men denne angsten for nye panikkanfall sitter som en klo.

Jeg fikk det blant annet når jeg kjørte bil, med det resultat at jeg ikke lenger tør kjøre. Når jeg setter meg i en bil slutter jeg automatisk å svelge og puste. Nytter ikke å snakke fornuft meg meg selv, det er liksom automatisert. Trener og trener, men det vil ikke gi seg. Tør ikke kjøre i trafikken, og har og kjempe problemer også med å være passasjer. Bor slik at jeg er avhengig av bil, så det er isolerende og gjør at jeg tilbringer alt for mye tid alene.

Har vært i kontakt med flere som har opplevd å få panikk-anfall når de går på ssri. --og som ikke hadde hatt det før.

Skremmende.

Jeg synes det er skremmende mange som får sine første møter med panikkanfall når man bruker ssri. Jeg opplevde det selv, til tross for at jeg tok de til riktig tid. Disse panikkanfallene har ødelagt utrolig mye for meg. Jeg er ute av ssri nå etter en forferdelig seponering, men denne angsten for nye panikkanfall sitter som en klo.

Jeg fikk det blant annet når jeg kjørte bil, med det resultat at jeg ikke lenger tør kjøre. Når jeg setter meg i en bil slutter jeg automatisk å svelge og puste. Nytter ikke å snakke fornuft meg meg selv, det er liksom automatisert. Trener og trener, men det vil ikke gi seg. Tør ikke kjøre i trafikken, og har og kjempe problemer også med å være passasjer. Bor slik at jeg er avhengig av bil, så det er isolerende og gjør at jeg tilbringer alt for mye tid alene.

Har vært i kontakt med flere som har opplevd å få panikk-anfall når de går på ssri. --og som ikke hadde hatt det før.

Skremmende.

"Jeg synes det er skremmende mange som får sine første møter med panikkanfall når man bruker ssri. "

Angst er jo en velkjent bivirkning av SSRI, særlig er det noen som kan oppleve angstanfall dersom man "trapper opp" for fort.

Aller mest tror jeg det er utrolig mange som har fått hjelp mot sine panikkanfall med SSRI. Jeg er en av dem.

Mvh,

"Jeg synes det er skremmende mange som får sine første møter med panikkanfall når man bruker ssri. "

Angst er jo en velkjent bivirkning av SSRI, særlig er det noen som kan oppleve angstanfall dersom man "trapper opp" for fort.

Aller mest tror jeg det er utrolig mange som har fått hjelp mot sine panikkanfall med SSRI. Jeg er en av dem.

Mvh,

Ja, de er svært individuelle disse medisinene. Heldig er du som har fått hjelp. Men det er mange som ikke tåler dem også, altfor mange!! Det sa til å med psykiatikeren til meg, at det var for mange stygge rapporter etterhvert.. De har ødelagt mye for meg iallefall. Klarer ikke jobbe lenger eller noe, etter mitt forsøk. Før jeg begrynte jobbet jeg tre dager i uka, og kjørte 8 mil hver gang jeg skulle på jobb. Nå sitter jeg her, uten å klare hverken jobben eller bilkjøring. Fikk depresjon av dem ved seponering og veldig økt angst. Også en vanlig abstinens sa psykiatikeren, men det skal visst gå seg til etterhvert bare en har tolmodighet.??? Håper han har rett!! --- kan nemlig ikke bruke ssri mer på grunn av en forferdelig seponering, kan iallefall ikke slutte mer med dem, og det er litt drastisk å tenke på. Og bruke dem livet ut, jeg er ikke så gammel. Og med tanke på panikkanfallene jeg også fikk av dem så ville jeg føle meg rimelig fanget hvis jeg skulle begynne på dem igjen. Det kan jo være fristende av og til når depresjonen svir som mest, men jeg var jo ikke deprimert før jeg begynte så, får håpe den slipper snart. Depr. ble kjemisk igangsatt ved seponering cipralex.(grøss)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...