Gå til innhold

Misforståtte personer

Anbefalte innlegg

Gjest sikketi_sakk_Zakk

Jeg har en bekjent som stort sett bruker tiden på å beklage seg over at alle andre ikke tar hensyn nok til h*n. Ikke ser, ikke bryr seg osv.

Det er som om h*n synes alle andre skylder h*n noe. Og føler seg også fryktelig misforstått i sosiale sammenhenger

H*n klager hele tiden på at det er urettferdig hvordan andre behandler h*n.

H*n fortjer så mye mer i egne øyne.

Jeg har spurt vedkommende om hun har dårlig selvbilde, for det skulle man jo tro.

Men det rare er jo at det har vedkommende ikke.

H*n vet selv at h*n er mer enn bra nok, men at andre gjør h*n ulykkelig ved ikke å bli tatt på alvor osv.

Jeg må si jeg er dritt lei av å høre på slikt snakk, og lurer på hva i all verden kan få et menneske til å ha et slikt livssyn. Dette er jo helt utrolig egoistisk og navlebeskuende.

Dette er en person jeg ikke uten videre kan kutte ut ( ellers ville jeg ha gjort det på dagen)

I de årene jeg har kjent vedkommende har jeg ikke en eneste gang hørt noe om hva vedkommende kan gjøre for andre. Enhver ting, selv det at noen blir syke og ikke kan stille opp, blir i dennes øyne gjort for å straffe h*n.

Er det riktig en gang for alle å fortelle vedkommende at oppførselen er egoistisk, barnslig og veldig provoserende for andre?

Er det mulig å nå frem i det hele tatt?

Vil legge til h*n har gått i terapi i 5 år uten at det har nyttet. Når jeg spurte hva dette hadde inneholdt, fikk jeg bare inntrykk av at det var masse nikk og forståelse timene hadde inneholdt.

Det må da være et spark bak slike mennesker trenger. Og ikke å bli jattet med.

Jeg er virkelig oppgitt.

Hva synes dere

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245920-misforst%C3%A5tte-personer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun tror at samfunnet og alle mennesker skylder henne alt. Som du sier forferdelig navlebeskuende, Meg, meg, meg.

Kjente en for en tid tilbake og jeg kuttet ut, men det kan ikke du. Uff. For uansett hva du sier går det IKKE inn! Og det er så utrolig slitsomt....

Det merkelige er jo at uansett hva en prater om så klarer de alltid å pensle samtalen inn på sin egen person. De er likssom ikke helt ofre heller, men mener at all verden burde stå på pinne for dem. Det være økonomisk, medisinsk og sosialt.

Jeg misunner deg ikke, og om du kan, så forsøk å begrense tiden dere må være sammen.

Jeg sa klart ifra til min venn, men det satt jo ikke lenge, selv om jeg var ganske så kvass.

Det er ikke mennsker man kan kommunisere med, man må stort sett bare høre monologen deres ferdig.

Har ingen gode råd, men tenker på deg!

Gjest sikketi_sakk_zakk

Hun tror at samfunnet og alle mennesker skylder henne alt. Som du sier forferdelig navlebeskuende, Meg, meg, meg.

Kjente en for en tid tilbake og jeg kuttet ut, men det kan ikke du. Uff. For uansett hva du sier går det IKKE inn! Og det er så utrolig slitsomt....

Det merkelige er jo at uansett hva en prater om så klarer de alltid å pensle samtalen inn på sin egen person. De er likssom ikke helt ofre heller, men mener at all verden burde stå på pinne for dem. Det være økonomisk, medisinsk og sosialt.

Jeg misunner deg ikke, og om du kan, så forsøk å begrense tiden dere må være sammen.

Jeg sa klart ifra til min venn, men det satt jo ikke lenge, selv om jeg var ganske så kvass.

Det er ikke mennsker man kan kommunisere med, man må stort sett bare høre monologen deres ferdig.

Har ingen gode råd, men tenker på deg!

Ja, du har helt rett. Akkuratt slik føles det.

Det er det samme hva jeg sier, det går ikke inn.

Men jeg skal passe meg for å bli dratt med i det dragsuget.

Det jeg er redd for er at jeg skal sprekke å virkelig blås til.....

Ikke vent til du sprekker totalt!

Fortell heller hva du mener med et alvorlig ansikt før det kommer så langt!

Ikke alt på en gang kanskje, men sånn litt etter litt.

Går hun til psykolog eller annen behandling?

Kjenner jeg det rett så gjør hun vel ikke det.....

Men hun trenger virkelig behandling!

Regner nesten med at det er nær familie det dreier seg om og det gjør jo ikke saken lettere.

Trenger du å få ut mer steam så kan du skrive det på meldingsforumet!

Annonse

Blås ut, vekk henne! Du gjør henne en tjeneste med det, enda hun kanskje ikke er verdt det en gang.

Resultatet du oppnår er at hun i allefall er normal når hun er sammen med deg, fordi hun helt sikkert ikke liker at du konfronterer henne med den egoistiske væremåten hennes.

Lykke til, jeg misunner deg ikke!! Slike folk er slitsomme, og det er synd du ikke kan bryte med henne...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...