Gå til innhold

Vil sove og trekker meg bort NHD?

Anbefalte innlegg

Gjest have a nice day

Dette begynte for ca 3 uker siden utløst av en -sett utenifra-ikke så stor/alvorlig hendelse. Men for meg gjorde det at jeg trakk meg veldig bort fra andre. Etter dette har "alt" blitt vanskelig og jeg reagerer som vanlig veldig på små ting, som å ta til meg mye som kritikk, avvisning osv. Tåler altså lite. Jeg er sliten, og slapp, ønsker å sove i stedet for å møte opp på fag, men møter opp med eledig konsentrasjon. Mister interessen for ting, men den kan "plutselig" komme igjen i små blaff og går igjen like fort. Har mye vondt/angst (men det er egentlig normalt).

Syns jeg har det best når jeg får vært alene og "i min egen verden", der tiden står litt stille og jeg ikke trenger å ta innover meg resten av den "elendige verden". Men jeg savner kontakt. Føler at det er en lang avstand mellom meg og de andre.

Jeg lurer på om dette er nok en depresjon (og/eller er det perosnlighet, vanskelig å si)og om jeg skal ringe legen og øke medisinen (bruker 10mg cipralex). Det er ett valg. Det andre valget er om jeg skal ta en lang ferie, til vet ikke hvor, og kunne prøvd å slappet av (egentlig urealistisk). Det tredje valget er å forsøke å fortsette med rutiner og se om det snart går over, som jeg har prøvd til nå.

Kan jeg få et råd av deg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245926-vil-sove-og-trekker-meg-bort-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stillheten

Hei

Jeg føler med deg. Har det til tider akkuratt som deg, men har erfart at hvis jeg bare fortsetter i de faste rutinene så går det over etterhvert. Er du så sliten så ta heller en liten pause på noen dager men ikke tillatt deg flere for da blir det snart "ball". Ønsker deg lykke til videre.

Gjest have a nice day

Hei

Jeg føler med deg. Har det til tider akkuratt som deg, men har erfart at hvis jeg bare fortsetter i de faste rutinene så går det over etterhvert. Er du så sliten så ta heller en liten pause på noen dager men ikke tillatt deg flere for da blir det snart "ball". Ønsker deg lykke til videre.

mange takk. fint å få svar fra noen som har erfaring. Jeg får alltid en følelse at jeg må _gjøre noe_ når det blir sånn.

mange takk. fint å få svar fra noen som har erfaring. Jeg får alltid en følelse at jeg må _gjøre noe_ når det blir sånn.

Jeg ville prøvd å fortsette i mitt vante mønster, men samtidig gjort noe med medisinene. Det er dumt å ha det mer vondt enn nødvendig liksom - er min mening og erfaring da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...