Gå til innhold

Adhd

Gjest Pernille er sliten

Anbefalte innlegg

Gjest Pernille er sliten

Jo mer jeg leser, jo mer skjønner jeg av meg selv.

-masse vansker på skolen, særlig i mattematikk. vansker med å holde orden på lekser og utstyr.

-veldig sjenert, turde skjelden svare eller rekke opp hånden. Sa jeg noe, var det ofte noe helt ut av lufta.

-gikk mye alene, litt redd for dem på min egen alder. dagdrømte, leste masse.

-som voksen, vansker med å holde orden på økonomi og personlige papirer.

-veldig følsom, nærmest hudløs.

-føler ofte venner er påtrengende og innvaderer meg.

-bruker mye energi på å holde fasaden.

-svært plaget av søvnløshet. kan sove en natt og tre uten, noen ganger et par timer.

sovemidler virker kun et par timer.

-har en indre uro inni meg som jeg kaller for "toget". noen ganger til å leve med, noen ganger til å dø av. "toget" holder meg våken om natta.

-i krevende perioder blir jeg depprimert. antidepp virker ikke. har prøvd forskjellige. og stemningsstabiliserende. virker ikke, blir bare sløv.

-sliter fælt med å fungere i jobb. kravene blir for store og "toget" inni meg tar overhånd.

-sterke humørsvingninger i mensperioden og i svangerskapet.

har fått diagnosen bipolar, men jeg føler dette er feil. jeg har ikke oppturer, men er deppresiv når uroen blir for sterk.

har nå fått muligheten til å få en ny utredning ved DPS.

jeg tror jeg har ADHD.

kan det stemme?

er veldig engstelig for å bli avvist på dette. har brukt mye tid nå på å finne ut av mine plager og mine symptomer, og jo mer jeg leser om adhd hos kvinner (ikke hyper), jo mer føler jeg at brikkene faller på plass.

jeg har høgskoleutdanning og over snittet IQ, men det hjelper meg kun til å "dekke over". bruker fælt mye energi på at ingen skal gjennomsskue mitt indre kaos. merker sterkere at jeg trekker meg unna sosiale relasjoner, fordi det er for slitsomt.

ønsker ikke ha det slikt. mitt største ønske er å møte mennesker som skjønner og er på "nett". og kanskje få prøve ut medisiner som kan gi meg ro og hjelp til bedre konsentrasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/245927-adhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...