Gjest Hei33 Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Lurer på hva psyk. dagsenter er. Er det hver dag? Er det "tvungent" oppmøte? Hva gjør man der? Hvem får dette tilbudet? (Hvor syk må en være?) Glad for svar! 0 Siter
cathlin Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Dagsenter er et sted der mennesker med alvorlig psykiske lidelser drikker kaffe og spiller kort. 0 Siter
Gjest bare en Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Dagsenteret her jeg bor er for folk som har eller har hatt psykiske problemer. Det er et møte sted hvor man kan gjøre forskjellige aktiviteter eller bare sitte og drikke en kopp kaffe og lese avisa. 0 Siter
Gjest Soumi Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Dagsenter er sikkert til nytte for noen, men er du interessert å holde litt lav profil mht dine psyk.lidelser, så er det en meget dårlig ide å oppsøke dette! Jeg er stort sett imot dagsenter for folk under 50. 0 Siter
Orio Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Dagsenter er sikkert til nytte for noen, men er du interessert å holde litt lav profil mht dine psyk.lidelser, så er det en meget dårlig ide å oppsøke dette! Jeg er stort sett imot dagsenter for folk under 50. Hvorfor er du imot dagsenter for folk under 50? Hva mener du alternativet er for de som ikke kan jobbe/gå på attføring? 0 Siter
Gjest Soumi Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Hvorfor er du imot dagsenter for folk under 50? Hva mener du alternativet er for de som ikke kan jobbe/gå på attføring? Jeg mener det fordi at jeg liker ikke at folk vet at jeg sliter, det gjør det værre for meg i gode perioder. Men det er jo MIN personlige mening. Jeg ser absolutt ikke ned på folk som bruker dagsenter el. Tenkte bare jeg ville dele min mening, og å belyse saken fra en annen vinkel. En siste ting jeg vil si er at jeg har ikke tro på å oppsøke likesinnede når en sliter, da dette, i veldig mange tilfeller, kan dra en ned.. 0 Siter
Gjest swwwet me Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Dagsenter er sikkert til nytte for noen, men er du interessert å holde litt lav profil mht dine psyk.lidelser, så er det en meget dårlig ide å oppsøke dette! Jeg er stort sett imot dagsenter for folk under 50. Enig! Man kommer seg ikke særlig videre som bruker av et dagsenter. Sykt, destruktivt mijø, man blir ofte passiv mottaker av tjenestene der. Man trenger å få bruke seg selv i en eller annen grad til noe som bygger opp selvbildet, Ikke opprettholde dårlig selvbilde som det ofte blir til på dagsenter. 0 Siter
Gjest Hei33 Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Ok. Takk for svar alle sammen! Det er ikke aktuelt for meg å gå på dagsenter, jeg bare lurte litt på hva det dreide sg om. Hos meg er det gruppeterapi som er neste... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.