Gå til innhold

Depresjon?

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år vært svært deprimert i perioder, men de har alltid vært etterfulgt av lysere perioder. Den siste tiden derimot, har vært svært svart. Jeg ser ingen mening i noe lenger, jeg tvinger meg selv til å dra på skole og jobb, men jeg ser ingen vits. Jeg har prøvd mye for å finne en "mening", jeg har til og med prøvd å flytte til utlandet og skifte miljø 3 ganger. Ingenting synes å hjelpe. Jeg tenker mye på hvordan "alle andre" later til å være så suksessfulle i livet, det virker som om de er utstyrt med noe vesentlig som jeg mangler. Jeg føler rett og slett at jeg ble født ved en feiltakelse, og at livet mitt aldri kommer til å bli noe bedre! Har jeg en form for depresjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246199-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har en form for depresjon? Ja, det høres absolutt riktig ut det dessverre.

Hvis jeg var deg, jeg sliter med periodevise depresjoner selv, så ville jeg oppsøkt lege, samt fjernet ytre faktorer som sliter deg ut.

Har du traumer du burde bearbeide, så be legen henvise deg til spesialist!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246199-depresjon/#findComment-1922688
Del på andre sider

Siden du har vært plaget så lenge ville jeg prøvd ut en medisin mot depresjon, helst SSRI, cipralex, fontex, zoloft, seroxat. Jeg kjenner meg igjen i følelsene du beskriver. Hele livet mitt, til jeg nærmet meg tredve og begynte på et antidepressiva hadde jeg den følelsen av at jeg ikke var skapt for denne jord. En følelse av at ingenting betyr noe og at jeg dypest inne har en kjerne som er tristhet. Jeg ble ikke depresjonsfri etter at jeg begynte på medisiner, men noe grunnleggende, som jeg trodde var min personlighet, forandret seg. Det er mitt håp at du også kunne få oppleve det.

Og det sier jeg selv om jeg er midt oppe i en depressiv periode nå. Til tross for at jeg personlig kan få depressive perioder, føler jeg fortsatt at antidepressivaen gjør noe med det jeg lenge trodde var min personlighet.

Anhedoni, er en følelse av at alt er meningsløst. En ønsker seg bort. Kjeder seg smertefullt gjennom ting. Det gir ingen glede. En av symptomene på depresjon. SSRI hjelper mot det. Som første forsøk ville jeg prøvd cipralex. Om du kanskje trenger terapi i tillegg ville jeg diskutert med legen din.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246199-depresjon/#findComment-1929956
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...