Gjest spiolina Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg veier ca. 8-9 kg for mye. Jeg har ikke turt å spørre legen min om å få Reductil, men ser jo at jeg kan få kjøpt det på Lillepille.no. Det skal jo være helsefarlig overvekt før en skal bruke disse, det har jo ikke jeg. Men det plager meg alikevel og jeg klarer ikke å bli kvitt de kiloene på egenhånd. Har gått på MANGE Grete Roede kurs, men vekta går opp igjen..... Min skyld selfølgelig.... Jeg går også på antidepressiva og skjønner at jeg må slutte på de først.... Er det noen her som har brukt Reductil for å bli kvitt ca 10 kg?? Er det noen som kan hjelpe meg med hvor lenge jeg burde bruke dem og hvilken dose? Takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke brukt de Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg har ikke brukt de, men jeg skal ta av 15 kilo. Jeg har tenkt å spise sunnere og ellers få litt trim. Det tror jeg er en bedre måte.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillepilletrille Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Er virkelig 10 kg for mye en grunn til å risikere: De fleste bivirkningene oppstår tidlig i behandlingen (de 4 første ukene) og avtar over tid i intensitet og frekvens. Generelt er bivirkningene ikke alvorlige, de fører ikke til at behandlingen må avbrytes, og de er reversible. Meget vanlige bivirkninger er forstoppelse, munntørrhet og insomni. Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme, forverrede hemoroider. Hud: Svetting. Psykiske: Smaksforstyrrelser. Sentralnervesystemet: Ørhet, parestesier, hodepine, angst. Sirkulatoriske: Takykardi, palpitasjoner, økt blodtrykk/hypertensjon, vasodilatasjon (hetetokter). Andre rapporterte bivirkninger er gjennomsnittlig økning i systolisk og diastolisk blodtrykk i hvile på 2-3 mmHg og i hjertefrekvens på 3-7 slag pr. minutt, trombocytopeni, purpura, atrieflimmer, paroksysmal supraventrikulær takykardi, hudutslett, urticaria, angioneurotisk ødem, anafylaksi, uro, depresjon, kramper, forbigående forstyrrelser i korttidsminnet, øyesykdommer, synsforstyrrelser, diaré, brekninger, gastrointestinale blødninger, alopeci, bloduttredelser, prikkblødninger, akutt interstitiell nefritt, mesangiokapillær glomerulonefritt, urinretensjon, unormal ejakulasjon/orgasme, impotens, forstyrrelser i menstruasjonssyklus, reversibel økning i leverenzymer, abstinenssymptomer som hodepine og økt appetitt. Å ja - du må slutte med antidepressiva før du evt begynner på reductil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillepilletrille Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg har ikke brukt de, men jeg skal ta av 15 kilo. Jeg har tenkt å spise sunnere og ellers få litt trim. Det tror jeg er en bedre måte.... Det tror jeg også! Lykke til;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke brukt de Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det tror jeg også! Lykke til;-) Takk, for det trenger jeg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillepilletrille Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Takk, for det trenger jeg! Jeg la på meg rundt 20 kg etter siste svangerskap og operasjon i et ben. Da jeg ble god nok til å begynne å være i aktivitet igjen, kjøpte jeg meg staver - og jeg går tur hver eneste dag minst 30 minutter, gjerne opp i mot en og en halv time. (jeg hater helsestudio, jogging etc) Hvis du gjør dette HVER eneste dag, også når det regner og snør i motvind:-) kan jeg nesten garantere deg at du vil gå ned i vekt. Jeg tenker ikke så ofte over hva jeg jeg spiser, spiser stort sett det jeg har lyst til. Jeg handler mest av sunne ting, men koser meg minst et par ganger i uka med godteri eller kake. Jeg har gått ned de 20 kg på 2 år:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Du går jo ikke noe mindre fort opp igjen selv om du bruker reductil for å gå ned de kiloene. Eller har du tenkt å gå konstant på reductil? Jeg er legmann på området, men er temmelig sikker på at det er en DUM ide! Og kombinasjon reductil og antideppressiva kan være skikkelig farlig! Jeg anbefaler virkelig ikke å gjøre sånne ekseperiment på egen hånd. Hvis du skal få av de kiloene for godt, så må varige endringer til. Både i matvaner og mosjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke brukt de Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg la på meg rundt 20 kg etter siste svangerskap og operasjon i et ben. Da jeg ble god nok til å begynne å være i aktivitet igjen, kjøpte jeg meg staver - og jeg går tur hver eneste dag minst 30 minutter, gjerne opp i mot en og en halv time. (jeg hater helsestudio, jogging etc) Hvis du gjør dette HVER eneste dag, også når det regner og snør i motvind:-) kan jeg nesten garantere deg at du vil gå ned i vekt. Jeg tenker ikke så ofte over hva jeg jeg spiser, spiser stort sett det jeg har lyst til. Jeg handler mest av sunne ting, men koser meg minst et par ganger i uka med godteri eller kake. Jeg har gått ned de 20 kg på 2 år:-) Hvor gammel er du? Jeg tror nok det er et godt tips du kommer med. Jeg la på meg etter svangerskap (ikke under graviditet så mye). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillepilletrille Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hvor gammel er du? Jeg tror nok det er et godt tips du kommer med. Jeg la på meg etter svangerskap (ikke under graviditet så mye). Lillepille er snart 40 nå:-) Fikk sistemann for noen år siden, har gått med staver siden. Har faktisk slitt ut to par... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke brukt de Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Lillepille er snart 40 nå:-) Fikk sistemann for noen år siden, har gått med staver siden. Har faktisk slitt ut to par... Kanskje jeg skulle prøve..... Takk for tips! Jeg må nesten få tatt av noen kilo. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillepilletrille Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Kanskje jeg skulle prøve..... Takk for tips! Jeg må nesten få tatt av noen kilo. Bare man kommer inn i det, så blir man igrunnen avhengig av disse turene, også er det ganske godt å drikke kakao når man kommer inn igjen en sur dag - hehe. PS ikke kjøp sånne "tantestaver" med stor håndtaksholk på, kjøp sportsstaver (lette med skikkelig håndleddsreim) Tantestaver er bare til å støtte seg på. :-) Hvis du slenger med en skritteller i samme farta - kan du sjekke hvor langt du går. Helst bør man gå 10.000 skritt om dagen - hvis man er i ro hele dagen, er 10.000 skritt en tur på en og en halv times rask gange. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KriH Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hei, jeg har akkurat mottatt en pakke med Reductil fra LillePille.no. Et par ting: Kjøpte en pakke med 28 tabl, for tenkte at jeg skulle i løpet av de 4 ukene venne meg til å spise mindre og derfor bare gå på Reductil i 4 uker... 1. Dette kostet meg 1010 kr for pillene pluss inføringsgebyr og moms til Norge (som ikke er i EU) som var på 330 kr. 2. Etter å ha begynt på pillene har jeg funnet ut at bivirkningene jeg har fått er kvalme (som gjør at jeg spiser mer), svimmel og hetetokter og at dette kan vare i opptill 2-3 uker Det vil da si at jeg kommer til å spise mere pga kvalmen i 2-3 uker...og hetetokter og svimmeljheten gjør at jeg ikke orker å trene... Ergo, de har motsatt effect enn planlagt! Jeg har bestemt meg for å kutte ut pillene f.o.m. imorgen og fortsette med å spise sundt slik at jeg spiser intill 1300 kcal om dagen og trene 2-3 ganger i uken som før.... Jeg skjønner nå hvorfor jeg ikke fikk pillene av legen og hvorfor de kun er til behandling av "ekstrem overvekt"... Hilsen anti-reductil;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hei, jeg har akkurat mottatt en pakke med Reductil fra LillePille.no. Et par ting: Kjøpte en pakke med 28 tabl, for tenkte at jeg skulle i løpet av de 4 ukene venne meg til å spise mindre og derfor bare gå på Reductil i 4 uker... 1. Dette kostet meg 1010 kr for pillene pluss inføringsgebyr og moms til Norge (som ikke er i EU) som var på 330 kr. 2. Etter å ha begynt på pillene har jeg funnet ut at bivirkningene jeg har fått er kvalme (som gjør at jeg spiser mer), svimmel og hetetokter og at dette kan vare i opptill 2-3 uker Det vil da si at jeg kommer til å spise mere pga kvalmen i 2-3 uker...og hetetokter og svimmeljheten gjør at jeg ikke orker å trene... Ergo, de har motsatt effect enn planlagt! Jeg har bestemt meg for å kutte ut pillene f.o.m. imorgen og fortsette med å spise sundt slik at jeg spiser intill 1300 kcal om dagen og trene 2-3 ganger i uken som før.... Jeg skjønner nå hvorfor jeg ikke fikk pillene av legen og hvorfor de kun er til behandling av "ekstrem overvekt"... Hilsen anti-reductil;) Vet du noe om blodtrykket ditt også er forhøyet? Det kan i såfall være farlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sonice Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg brukte Reductil til å ta av meg 12 kilo. Det gikk i løpet av 10 uker. Gikk dog ikke ned de første 2 ukene. Bivirkningene ga seg etter ca 2 uker, og etter det hadde jeg ingen plager, bare gleder ved å se kiloene forsvinne. Men... du MÅ slutte med anti-dep først! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KriH Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Vet du noe om blodtrykket ditt også er forhøyet? Det kan i såfall være farlig. Har kun gått på det i 2 dager... Har ikke målt blodtrykket, mne slutter fom imorgen pga ubehagelige bivirkninger... Sitter nå og svetter i singlett på jobben... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KriH Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg brukte Reductil til å ta av meg 12 kilo. Det gikk i løpet av 10 uker. Gikk dog ikke ned de første 2 ukene. Bivirkningene ga seg etter ca 2 uker, og etter det hadde jeg ingen plager, bare gleder ved å se kiloene forsvinne. Men... du MÅ slutte med anti-dep først! Fikk du pillene av legen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sonice Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Fikk du pillene av legen? lillepille :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Har kun gått på det i 2 dager... Har ikke målt blodtrykket, mne slutter fom imorgen pga ubehagelige bivirkninger... Sitter nå og svetter i singlett på jobben... Ja, Reductil er ikke "til å spøke med". Selv er jeg såvidt igang med omlegging til lavkarbo-kosthold. Du kan jo finne ut om det er noe for deg istedet? Det finnes flere ulike lavkarbo-dietter, der noen av de i alle fall har opplegg for varig kostholdsomlegging også, til lavere karbohydratmengde enn tradisjonelt norsk kosthold. Fedon og Atkins er kanskje de mest kjente her i landet, men det er også en del andre varianter. På www.lavkarbo.no finner du info og forum om du vil finne ut mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Bare man kommer inn i det, så blir man igrunnen avhengig av disse turene, også er det ganske godt å drikke kakao når man kommer inn igjen en sur dag - hehe. PS ikke kjøp sånne "tantestaver" med stor håndtaksholk på, kjøp sportsstaver (lette med skikkelig håndleddsreim) Tantestaver er bare til å støtte seg på. :-) Hvis du slenger med en skritteller i samme farta - kan du sjekke hvor langt du går. Helst bør man gå 10.000 skritt om dagen - hvis man er i ro hele dagen, er 10.000 skritt en tur på en og en halv times rask gange. Man får helt OK, gode gåstaver med riktig reim og fast lengde (bedre enn teleskop-staver) på Biltema til en rimelig pris. Med ekstra gummiknotter for asfalt i "fjærende" gummi blir de helt topp å gå med, både på asfalt og grusstier. http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=304&iItemId=98458 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KriH Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Ja, Reductil er ikke "til å spøke med". Selv er jeg såvidt igang med omlegging til lavkarbo-kosthold. Du kan jo finne ut om det er noe for deg istedet? Det finnes flere ulike lavkarbo-dietter, der noen av de i alle fall har opplegg for varig kostholdsomlegging også, til lavere karbohydratmengde enn tradisjonelt norsk kosthold. Fedon og Atkins er kanskje de mest kjente her i landet, men det er også en del andre varianter. På www.lavkarbo.no finner du info og forum om du vil finne ut mer. Forsøkte Fedon for et års tid siden, gikk på det en mnd tid og gikk ned 3,5 kg, MEN fikk så lavt blodtrykk (fra 80/120 til 50/80) at jeg besvimte flere ganger og var alltid svimmel. Sluttet på Fedon og begynte å få i meg karbo igjen og blodtrykket steg... Er derfor litt skeptisk... En annen ting er at jeg syntes Fedon maten var så vanskelig.. Grete roede er lettere, kun holde seg unna fett, smør, sauser etc og spise mindre av "sunne, magre" måtider... Prøver det jeg, angrer hele Recuctil greia... Var godt igang med GR mat og hadde gått end 2 kg... De har jeg gått opp igjen med overspising pga piller og kvalme de siste dagene.... ARG!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.