Gjest RATATAT Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hei, du vil nok legge litt på deg de første par ukene (ihvertfall ikke gå ned) på Reductil pga bivirkningene kvalme (pass på blodtrykket, får du hjertebank, kutt ut pillene med en gang og kom deg til lege...dette er ingen spøk!). Skal du ned 10 kg, ville jeg gått på det i 12 uker og tatt laveste dose, 10 mg. Har dette ingen effect etter en mnd, prøv 15 mg (max anbefelt dose). Men jeg ville ikke anbefelt dette. Jeg gikk ned 25 kg på 6 mnd med reductil, men har greit 20 til på 6 mnd til uten:) Sverger til Grete Roede nå Uansett, lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Forsøkte Fedon for et års tid siden, gikk på det en mnd tid og gikk ned 3,5 kg, MEN fikk så lavt blodtrykk (fra 80/120 til 50/80) at jeg besvimte flere ganger og var alltid svimmel. Sluttet på Fedon og begynte å få i meg karbo igjen og blodtrykket steg... Er derfor litt skeptisk... En annen ting er at jeg syntes Fedon maten var så vanskelig.. Grete roede er lettere, kun holde seg unna fett, smør, sauser etc og spise mindre av "sunne, magre" måtider... Prøver det jeg, angrer hele Recuctil greia... Var godt igang med GR mat og hadde gått end 2 kg... De har jeg gått opp igjen med overspising pga piller og kvalme de siste dagene.... ARG!!! Vi må alle finne våre metoder, en og samme metode funker ikke for alle. Selv har jeg aldri kommet igang med Fedon-kosthold, litt av samme årsak som du oppgir, at det var litt vanskelig mat osv. Men så har jeg nå lest en bok av Ola Lauritzson, en svenske som selv gikk ned en del med lavkarbo-kosthold, etter å ikke ha lykkes med tradisjonelt lavkalori-opplegg over tid. Boken jeg har kjøpt heter noe så dumt som "10 uker 10 kilo", men jeg tror han har gitt ut flere bøker, og da med tittel som "GI-metoden". Det er en enklere fremstilling og ikke minst enklere oppskrifter enn hva jeg synes Fedon ga. Skal ikke ta munnen for full (sic!) nå, i og med at jeg bare har holdt på i noen få dager, men så langt ser jeg veldig positivt på dette. Håper å få både jevnere humør og selvsagt lavere vekt, og en rekke andre positive ringvirkninger. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hei, jeg har akkurat mottatt en pakke med Reductil fra LillePille.no. Et par ting: Kjøpte en pakke med 28 tabl, for tenkte at jeg skulle i løpet av de 4 ukene venne meg til å spise mindre og derfor bare gå på Reductil i 4 uker... 1. Dette kostet meg 1010 kr for pillene pluss inføringsgebyr og moms til Norge (som ikke er i EU) som var på 330 kr. 2. Etter å ha begynt på pillene har jeg funnet ut at bivirkningene jeg har fått er kvalme (som gjør at jeg spiser mer), svimmel og hetetokter og at dette kan vare i opptill 2-3 uker Det vil da si at jeg kommer til å spise mere pga kvalmen i 2-3 uker...og hetetokter og svimmeljheten gjør at jeg ikke orker å trene... Ergo, de har motsatt effect enn planlagt! Jeg har bestemt meg for å kutte ut pillene f.o.m. imorgen og fortsette med å spise sundt slik at jeg spiser intill 1300 kcal om dagen og trene 2-3 ganger i uken som før.... Jeg skjønner nå hvorfor jeg ikke fikk pillene av legen og hvorfor de kun er til behandling av "ekstrem overvekt"... Hilsen anti-reductil;) Spiser du mer når du er kvalm enn ellers? Hjelper det å spise? Jeg har det helt motsatt - spiser ingen ting når jeg er kvalm - har ikke lyst på noe som helst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violsa Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Spiser du mer når du er kvalm enn ellers? Hjelper det å spise? Jeg har det helt motsatt - spiser ingen ting når jeg er kvalm - har ikke lyst på noe som helst. jeg gikk på reductil og merket at jeg var plaget med kvalme. i tillegg til at jeg mistet matlysten helt. Noe som første til at jeg ble slapp og sliten og ikke greide å trene. Så de virket altså for bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KriH Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Spiser du mer når du er kvalm enn ellers? Hjelper det å spise? Jeg har det helt motsatt - spiser ingen ting når jeg er kvalm - har ikke lyst på noe som helst. Jepp, spiser som en hest når jeg er kvalm jeg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Å ta medisiner for noe så idiotisk som det der, gjør at jeg faktisk synes at du er så stokk dum at du fortjener de bivirkningene og/eller skadene du risikerer å pådra deg. Kjør på. *Rister på hodet* "......................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spiolina Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Å ta medisiner for noe så idiotisk som det der, gjør at jeg faktisk synes at du er så stokk dum at du fortjener de bivirkningene og/eller skadene du risikerer å pådra deg. Kjør på. *Rister på hodet* "......................................." Ok, da kjører jeg på !! Bånn gass....! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.