desk Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 jeg skal prøve meg i fremmed legionen nå,derfor lurer jeg på hvilke senskader jeg kan få av ett oppholder og hvor vanlig det er?håper på svar.¨ takk 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Aktuelle psykiske senskader er det vi kaller PTSD. Utviklingen av PTSD er i hovedsak avhengig av to forhold: 1. Din psykiske styrke forut for en traumatisk opplevelse 2. Styrken/graden av katastrofal traumatisk opplevelse. Pkt 1 er det viktigste. Er du psykisk frisk, er du meget måteholden med rusmidler, tåler du motgang uten å bli sur, irritert, aggressiv eller få tanke om å gi opp, har du rent rulleblad, ville du greid 71 gr Nord, har du hele tiden vært i utdanning eller arbeid osv, osv? Svarer du ja på disse spørsmålene, vil du sannsynligvis greie deg bra. Interessant spørsmål :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.