Gå til innhold

Angst for schizofreni

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har angst for schizofreni.

Sliter voldsomt med dette. Har tidligere lest at dette er hypokonderi, på lik linje på angst for fysiske sykdommer.

I mine bedre perioder føler jeg meg ikke så "innestengt" i mine egne tanker og da forsvinner også denne angsten. Men i takt med de depressive og angstfulle tankene om at jeg skal bli fullstendig gal, leser jeg meg også opp på alle schizofrenikriteriene.

Er ganske skammelig hele greia. Lurer på hva jeg skal fortelle legen. Hva slags behandling jeg trenger osv.

Jeg kan få angst for alle mulige tanker som bobler opp i hodet mitt. Verst er denne uvirkelighetsfølelsen.

Beklager for at det ble rotete skrevet, men er så godt å få tømmet noen tanker..

Gjest fra en venn
Skrevet

Hei!!Akkurat som om jeg skulle skrevet innlegget ditt selv.Tror det er ganske vanlig å tro man blir"gal"når man sliter med helseangst.NHD sa en gang at"psykisk sykdom er intet unntak når man lider av hypokondri".Har akkurat som deg gode perioder og kan da tenke at tankene mine er bare tull.Så kommer tvilen igjen.Akkurat nå frykter jeg for hjertesykdom igjen.Det er slitsom med denne tvilen og sammenligning av symptomer.Jeg sliter med at lyder blir skarpe/spisse.Leste et utdrag av en bok der en schizofren slet med dette.Da var helvete løs for meg.Prøver da å tenke at det er flere årsaker til dette enn schizofreni.Det er hardt,tro meg jeg vet!! Ønsker deg alt godt!! For min del har det hjulpet å jobbe igjen,noe jeg så på som utenkelig.Jeg var jo schizofren!!Men jeg har ikke blitt det ennå!!

Skrevet

Hei!!Akkurat som om jeg skulle skrevet innlegget ditt selv.Tror det er ganske vanlig å tro man blir"gal"når man sliter med helseangst.NHD sa en gang at"psykisk sykdom er intet unntak når man lider av hypokondri".Har akkurat som deg gode perioder og kan da tenke at tankene mine er bare tull.Så kommer tvilen igjen.Akkurat nå frykter jeg for hjertesykdom igjen.Det er slitsom med denne tvilen og sammenligning av symptomer.Jeg sliter med at lyder blir skarpe/spisse.Leste et utdrag av en bok der en schizofren slet med dette.Da var helvete løs for meg.Prøver da å tenke at det er flere årsaker til dette enn schizofreni.Det er hardt,tro meg jeg vet!! Ønsker deg alt godt!! For min del har det hjulpet å jobbe igjen,noe jeg så på som utenkelig.Jeg var jo schizofren!!Men jeg har ikke blitt det ennå!!

Hei igjen

Hvordan startet plagene for deg?

Alt som utløste mitt psykiske helvete var et panikk anfall for 1,5 år siden.

Først begynte jeg å få angst for alle tankene mine. Etterhvert ble jeg svært deprimert. Fikk medisiner og ble bedre. Men er langt fra frisk nå, og har mange depressive tanker, sammen med denne angsten

Gjest fra en venn
Skrevet

Hei igjen

Hvordan startet plagene for deg?

Alt som utløste mitt psykiske helvete var et panikk anfall for 1,5 år siden.

Først begynte jeg å få angst for alle tankene mine. Etterhvert ble jeg svært deprimert. Fikk medisiner og ble bedre. Men er langt fra frisk nå, og har mange depressive tanker, sammen med denne angsten

Hei igjen! Det startet med et panikkanfall for meg også. Satt og ante fred og ingen fare,da jeg plutselig trodde jeg skulle dø. Men i ettertid ser jeg at det startet lenge før anfallet. Slet med hjertebank,var veldig sliten,stresset mye etc. Men det var etter anfallet at "marerittet" startet,for snart to år siden. Så fulgte tvangstanker og depresjon. Men:det går bedre nå. Bruker ikke medisiner. Ønsker deg en god natt!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...