Gå til innhold

Lamictal og prevensjon.

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om man kan kombinere Lamictal med Cerazette (tror det er sånn det skrives) uten at noen av dem påvirkes?

Vet at vanlige p-piller halverer effekten av Lamictal. Har også hørt at Lamiotal kan minske effekten av p-piller og det er jo heller ikke så gøy.

Jeg vil helst ikke øke på Lamictal på grunn av bivirkningene.

Er det evt. noe annet som ville være en bedre løsning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246778-lamictal-og-prevensjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

bivirknignene øker jo ikke når en må øke dosen pga p-piller.

er selve konsentrasjonen i blodet som synker, og en må opp i dose for få samme effekt både virkning opg bivirkning

Jeg får bivirknininger hver gang jeg øker uansett. Det er nok at dosen endres littegrann. Når en tar p-piller er det vansklig å regulere akkurat, slik at jeg vil nok få problemer uansett.

Jeg får bivirknininger hver gang jeg øker uansett. Det er nok at dosen endres littegrann. Når en tar p-piller er det vansklig å regulere akkurat, slik at jeg vil nok få problemer uansett.

du tar p-pillen først, så tar du blodprøve, så ser du hvor mye den synker, og så øker du til der det var. Så tror ikke det er noe problem. Den blir ikke ustabil, men ca. halvert (sikkert inviduelt) og holder seg der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...