Gå til innhold

hvor ble gleden av?

Gjest mål og mening

Anbefalte innlegg

Gjest mål og mening

Kan man leve helt meningsløst? Man kan vel isåfall ikke bli lykkelig? Jeg ønsker ikke gjøre noe som kan gi meg glede. Vil ikke ha sex, vil ikke treffe folk, vil ikke pynte meg. Kanskje fordi jeg har gjort alt dette i det siste, uten å føle glede?

Hvorfor føler jeg ikke lenger glede? Hva skal jeg gjøre for å få tilbake gleden?

Jeg har gjort diverse tilotak: forsøker å trene, spise sunt, leve regelmessig. Prøvd å gå ut, selv om jeg ikke har lyst.

Etterhvert har jeg vel begynt å lure på om jeg kanskje burde trekke meg unna, som en ensom ulv.

Jeg er ikke lenger sikker på noe som helst. Liker jeg folk? Elsker jeg samboeren min? Er jeg fortsatt deprimert? Vil jeg noen gang på kontroll over spising? Er det håp for at jeg i fremtiden kan klare å ta meg av barn?

Jeg klarer ikke å ha tro på, og svare ja på disse spørsmålene. Jeg skulle ønske noen andre kunne fortelle meg hvilken vei som er rett.

For tiden er min mening i livet å overleve. Og klare å ta vare på jobben min. Jeg får ikke til å ta vare på min samboer, men han tar vare på meg, så vi klarer å holde sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246838-hvor-ble-gleden-av/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mål og mening

Anhedoni - manglende evne til å føle lyst, glede og engasjement ved det som vanligvis gleder, er sannsynligvis det viktigste symptomet på sykdommen depresjon.

vil det si at man mister evnen til å produsere serotonin? vil det si at det ikke hjelper å fortsette å drive med aktiviteter som man tidligere hadde glede av?

Forstår liksom ikke hvordan det skal gå an å komme ut av det her. Har forsøkt antidepressiva, men de gjorde meg bare værre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246838-hvor-ble-gleden-av/#findComment-1932672
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...