Gjest marie79 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 har siden i juni trent eksentrisk styrketrening for opptrening ifht Jumpers knee, men responderer ikke så bra; fremdeles mye smerter innunder kneskjell og mot innside kne ved trappegang opp/ned. hvilesmerter i dårlige perioder som verking. jogging er vondt og må avsluttes etter 5-10 min.styrketreninga styres etter smerter, tåler ikke så mye belastning enda, og mer smerter i etterkant av trening enn hva jeg føler er tolererbart. (er vant til å trene med vondt...) blir fulgt opp av en veldig god fysio, og er kjempegodt fornøyd med dette. mitt spørsmål er imidlertid hvor lenge til jeg må være tålmodig ifht resultater med styrketrening? når vurderes evt operasjon, og hvor lang opptreningstid beregnes etterpå? er tild. landslagsløper på ski,måtte slutte og har slitt med dette kneet siden da,4 år siden, men det toppet seg med smerter i vår, ukjent årsak. ønsker meg ikke tilbake til toppidrett, men å kunne trene normalt, (kunne spille håndball på middelsnivå),og ikke alltid erstatningstrening. er 26 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Det er grunn til å mistenke at smertene og problemene du har med kneet er mer enn jumpers knee. Det siste er jo en betennelse/inflamasjon som sitter i sener/senefeste på utsiden av kneet. Smerter under kneskjellet kan være pga. skade av brusken, og dette kan affisere mer av brusken i kneet også. For å komme nærmere dette bør det nok gjøres en MR rtg. Som du forstår er det umulig å si noe om fremtiden når det gjelder smerter, opptrening osv. før skaden er nærmere kartlagt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.