Gå til innhold

hvordan få venner?

Anbefalte innlegg

Gjest jentepå24

En enkel sak, tenker du kanskje? Ikke for alle.

For meg virker det som om alle som farter ute i samfunnet allerede er satt, med sine venner og sin gjeng. Hvordan skal man da klare å finne noen (venner)?

Jobb er uaktuelt, der er det ingen på min alder.

Fritidsaktivitet er uaktuelt - jeg har desverre ikke noe jeg er flink til.

Vet dere om det finnes noen internettsider med seriøse folk? De fleste ala blink og finnenvenn er av typen jente møter gutt. Tar jeg kontakt med jenter på slike sider blir de overrasket.

Nei, jeg har ikke noe imot guttevenner, men det har alltid endt med at de prøver seg eller innrømmer forelskelse etter en tid.

Hvordan traff dere vennene deres?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246933-hvordan-f%C3%A5-venner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å begynne med en fritidsaktivitet du IKKE er flink til, men som du kanskje kunne tenke deg å begynne med?

Et kurs på fx Friundervisningen el.lign., slike arrangører har jo kurs i alt fra spansk via foto og bildebehandling til hverdags- eller gourmetmatlaging.

Evt. få deg en hund og bli med i den lokale hundeklubben, det er veldig sosialt.

Synes ikke du skal henge deg opp i hva du er flink til når det gjelder fritidsinteresser. At du er litt interessert holder lenge.

Hva med f.eks. å synge i kor? Jeg ble kjent med mange nye da jeg var med i kor for noen år siden.

Kurs? På f.eks. kokekurs kommer man ganske tett på hverandre og kan lett bli litt kjent. Ellers finnes det jo både språkkurs, sykurs og diverse annet, ofte er mennesker som melder seg på slikt sosiale.

Finnes mange "chat'er" på nettet hvor det finnes alle slags folk. Mitt inntrykk er at disse var "bedre" før, at mange flere ulike mennesker var interessert i det da det var forholdsvis nytt, men jeg kan ta feil? Ville vel kanskje ikke satset på nettet for å utvide vennekretsen, man kan være heldig, men det finnes mye rart der ute.

Jeg syns det er vanskelig å få venner på nettet, blir mest overflatisk, men noen kommer en dypere inn under huden på...Jeg var med i blink før,

blink er et sted med mange ulike folk, egentlig er de færreste på sjekkern der, eller på sjekkern er jo en del, men ikke først og fremst.

Meld deg inn i grupper for noe som interesserer deg og ta kontakt med folk i samme gruppe, så har dere noe felles.

Så ser du etterhvert om dere utveksler msn-adresser og prater der hvordan tonen blir, for så å utveksle mobilnr og ta en prat og kanskje møtes.

Finne på noe sammen er en bra måte... f.eks. å begynne å trene sammen.

Gjest manjanamanjana

"Fritidsaktiviteter er uaktuelt - jeg har desverre ikke noe jeg er flink til"

Der har du allerede skremt bort mange potensielle venner, desverre.

Hvorfor må du være flink i noe for å gjøre noe?

Hvis jeg blir oppsøkt av noen som ikke har et eget liv, (og ikke gjør noe for å få det) men bare vil ha venner, trekker jeg meg som regel unna. Et vennskap må bygges på noe en har til felles. (Og helst ikke visse typer psykiske problemer.)

Annonse

Gjest Ferri (login funker ikke)

Tja, si det..lurer litt selv på åssen jeg skal gjøre det en gang i fremmtiden.

Tenker jeg vil starte på eteller annet, skole eller no trenings aktig.. fotball kanskje.. Kan ingenting jeg heller, men det får være, lærer jo.

Er ganske søkende etter hva som helst for tiden.. må få tiden til og gå :)

kunne prate med meg, men jeg er jo gutt da..!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...