Gå til innhold

Nervøs sammen med andre

Anbefalte innlegg

Jeg har i den siste tiden følt mer og mer på at jeg kjenner meg nervøs sammen med andre mennesker. Det kjennegir seg i at jeg føler og merker at jeg ofte skjelver, og spesielt på hendene når jeg skal drikke kaffe sammen med andre. Jeg kan også kjenne at jeg er i et forsvar og er veldig anspent.Trolig er dette sosial fobi(vil jeg tro?) og tenker mye på hvordan min funksjon kan bli bedre sammen med andre.Jeg har tidligere brukt ssri i utgangspunktet mot tvang og depresjon. Etter mange bivirkinger har jeg trappet ned og sluttet for å se hvordan jeg kan takle hverdagen.Jeg er ikke spesielt deprimert om dagen og det som jeg har av tvang er noe psykologen jeg gikk til kalte tvangstrekk. Psykologen mente at jeg ikke trengte å bruke medisiner.Jeg lider ikke og sliter ikke med et rituale av handlinger jeg må utføre.Jeg har tidligere slitt i arbeidsituasjon (over mange år)og dertil blitt svært usikker i min hverdag og kontakt med dengang kollegaer.Jeg tenker ofte på om jeg burde brukt medisiner igjen, men ønsker helst å skulle finne alternativer.Jeg kjenner til eksponering, men føler det vanskelig å holde ut i sosiale situasjoner. Jeg er redd for å oppleve å skulle få et panikkanfall sammen med andre og i jobbsituasjon (som jeg opplevet for flere år siden) men da ikke ifm en sosial situasjon.Jeg har mange gode ressurser og øsnker å være i arbeid, men kjenner på meg at dette med skjelving og uro er vanskelig i hverdagen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247021-nerv%C3%B8s-sammen-med-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...