Gå til innhold

Knær og trening

Anna_O

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med høyre kne. Det gjør ikke direkte vondt, men jeg kjenner at hele beinet belastes mer enn venstrebeinet, særlig når jeg løper, men kjenner det også i forbindelse med spinning. Jeg kjenner det midt på kneskåla, og noen ganger på utsiden av kneet. Enkelte ganger jeg løper kjenner jeg det også i høyre hofte, noe jeg lurer på skyldes at det ene beinet mitt kanskje er kortere enn det andre? Jeg trener styrke i beina, men merker ikke særlig forskjell fra perioder jeg trener mye eller lite styrke. I en periode på et par år, fra jeg var 16 til 18, løp jeg fast tre ganger i uka, på ujevnt underlag. Da hendte det at jeg enkelte ganger kjente noe midt på høyrekneet. Har nettopp vært på Løplabben og kjøpt nye joggesko, og der konstaterte de at det jeg har jevnt tråkk på begge beina og stabile ankler. Jeg tror altså ikke at problemet ligger der. Har tenkt til å begynne å løpe én gang i uka, og fortsette med spinning ved siden av, som i dag. Hva tror du dette kommer av, og må jeg slutte å løpe, noe jeg er veldig glad i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...