Gå til innhold

Flere her med samme erfaring av antidepressiva??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Matlysten skyldes nok Zyprexa. Dessverre får 15-20% av brukerne denne bivirkningen.

Hva er alternativet? Har legene noe annet jeg kan bruke som eventuelt ikke gir matlyst?Dette er et stort problem. Jeg spiser MYE!og er kjempe redd for å bli så stor jeg var før.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva er alternativet? Har legene noe annet jeg kan bruke som eventuelt ikke gir matlyst?Dette er et stort problem. Jeg spiser MYE!og er kjempe redd for å bli så stor jeg var før.

Det finnes flere antipsykotika av andre generasjon:

Risperdal, Zeldox, Abilify, Seroquel, Solian.

Det finnes flere antipsykotika av andre generasjon:

Risperdal, Zeldox, Abilify, Seroquel, Solian.

ok.Takk for svar.

Siden jeg har deg her så har jeg et spørsmål.Jeg har vært plaget med tvangstanker(tror jeg) negative tanker.. Etter jeg fikk så stor matlyst så har liksom de negative tankene blitt erstattet med mattanker. Tenker kun på mat hele tiden. Før var det negative tanker hele tiden,nå er det mat..

Er dette et tegn på at jeg har tvangstanker??

Har negative tanker innimellom men ikke så mye som jeg hadde,nå er det bare mat hele tiden.:(

ok.Takk for svar.

Siden jeg har deg her så har jeg et spørsmål.Jeg har vært plaget med tvangstanker(tror jeg) negative tanker.. Etter jeg fikk så stor matlyst så har liksom de negative tankene blitt erstattet med mattanker. Tenker kun på mat hele tiden. Før var det negative tanker hele tiden,nå er det mat..

Er dette et tegn på at jeg har tvangstanker??

Har negative tanker innimellom men ikke så mye som jeg hadde,nå er det bare mat hele tiden.:(

Jeg håper du kommer deg av zyprexa snarest og over på et alternativ som er bedre for deg. De som ikke har opplevd ulvehunger vet ikke hvor besatt en kan bli, og det er helt umulig å tenke på annet enn mat. Klin umulig. Jeg fikk det slik på tolvon, og klarte det mesterstykket å veie 8 kg etter tre uker på medisinen. Jeg spiste hele tiden, pluss at kroppen min samlet vann.

Egenlig er det slikt tankekjør, enten den går i retning av mat eller bekymringer, denne medisinen blant annet skal hjelpe for. Men jeg tror du må over på en annen medisin for å se om du får det roligere. Jeg gikk på 2.5 mg zyprexa i 5 dager. Da visste jeg at jeg ikke kunne gå på den og sluttet. Den prosenten som NHD skriver om må prøve andre alternativer. Prøv å komme deg til legen din så fort som mulig.

Vennlig hilsen

Annonse

Gjest elvira 76

Jeg håper du kommer deg av zyprexa snarest og over på et alternativ som er bedre for deg. De som ikke har opplevd ulvehunger vet ikke hvor besatt en kan bli, og det er helt umulig å tenke på annet enn mat. Klin umulig. Jeg fikk det slik på tolvon, og klarte det mesterstykket å veie 8 kg etter tre uker på medisinen. Jeg spiste hele tiden, pluss at kroppen min samlet vann.

Egenlig er det slikt tankekjør, enten den går i retning av mat eller bekymringer, denne medisinen blant annet skal hjelpe for. Men jeg tror du må over på en annen medisin for å se om du får det roligere. Jeg gikk på 2.5 mg zyprexa i 5 dager. Da visste jeg at jeg ikke kunne gå på den og sluttet. Den prosenten som NHD skriver om må prøve andre alternativer. Prøv å komme deg til legen din så fort som mulig.

Vennlig hilsen

jeg kom til å tenke på noe da du nevnte Tolvon og vannsamling i kroppen.

Jeg går på Tolvon 30 mg. Jeg har vært veldig plaget med urinveisinfeksjoner det siste året. Tisser konstant. Bare sitter her og lurer på om det kan ha noe med økt vannansamling i kroppen. Eller om det er helt søkt?

Må sjekke felleskatalogen. Føler meg som en flodhest av denne medisinen. Men er innenfor normal BMI.

Vennlig hilsen

Tusen takk for svar.Ja er klin umulig å tenke på annet enn mat!Helt ekkelt. Jeg har i tillegg kjempe anlegg for å legge på meg,så jeg må bytte fortest mulig.skal til legen i morgen heldigvis=)

Vennlig hilsen

Hei igjen. Jeg er plaget med tvangstanker:negative tanker som nesten styrer meg. Etter jeg startet på zyprexa ble disse negative tankene nesten borte og mat tankene tok over. Er dette kanskje et tegn på at jeg virkelig har tvangstanker el?Litt rart at mattanker har nesten tatt over alt det fæle jeg hadde før..

Hei igjen. Jeg er plaget med tvangstanker:negative tanker som nesten styrer meg. Etter jeg startet på zyprexa ble disse negative tankene nesten borte og mat tankene tok over. Er dette kanskje et tegn på at jeg virkelig har tvangstanker el?Litt rart at mattanker har nesten tatt over alt det fæle jeg hadde før..

Jeg tror at alle som er blant den prosenten som får matkick av medisin, opplever det som en slags tvangstanke. Man skal jo helst ikke spise hele tiden, og når det er alt en må, klarer en ikke fokusere på stort annet. Jeg tror at når du kommer på en annen medisin så kan dette bli mye bedre. Jeg er ikke psykotisk, og skulle gå på denne medisinen mot tankekjør i en liten dose. Tvangstanker og tankekjør blir i denne sammenhengen ganske likt, og hvis det fungerer med den andre medisinen skal den etter boka hjelpe mot alle former for dette. Jeg tror ikke du har fått en ny tvangstanke rundt mat som ikke vil forsvinne hvis du begynner på en ny medisin. Det vil si, hvis du må/vil ned litt i vekt, kan fokuset forbli der en stund. Forbigående. Bra at du skulle så fort til legen.

jeg kom til å tenke på noe da du nevnte Tolvon og vannsamling i kroppen.

Jeg går på Tolvon 30 mg. Jeg har vært veldig plaget med urinveisinfeksjoner det siste året. Tisser konstant. Bare sitter her og lurer på om det kan ha noe med økt vannansamling i kroppen. Eller om det er helt søkt?

Må sjekke felleskatalogen. Føler meg som en flodhest av denne medisinen. Men er innenfor normal BMI.

Ja, jeg har forstått at dette er en bivirkning som kan oppstå på tolvon. Jeg brukte furosemid, vanndrivende når det ble på det verste. Og jeg så at min bestemor hadde furix liggende. Hun gikk også på tolvon. Men det er nok verst i begynnelsen av behandling dette også. Jeg gikk jo ikke på den lenge, så jeg vet ikke hvordan det kan være når en går på den. Furosemid er greit å ha i hus, men må brukes med varsomhet. Jeg tar en når jeg har mens(for eksempel), for jeg får så lett vondt i hodet av økt vannansamling.

Gjest min erfarring m Zyprexa

Jeg tror at alle som er blant den prosenten som får matkick av medisin, opplever det som en slags tvangstanke. Man skal jo helst ikke spise hele tiden, og når det er alt en må, klarer en ikke fokusere på stort annet. Jeg tror at når du kommer på en annen medisin så kan dette bli mye bedre. Jeg er ikke psykotisk, og skulle gå på denne medisinen mot tankekjør i en liten dose. Tvangstanker og tankekjør blir i denne sammenhengen ganske likt, og hvis det fungerer med den andre medisinen skal den etter boka hjelpe mot alle former for dette. Jeg tror ikke du har fått en ny tvangstanke rundt mat som ikke vil forsvinne hvis du begynner på en ny medisin. Det vil si, hvis du må/vil ned litt i vekt, kan fokuset forbli der en stund. Forbigående. Bra at du skulle så fort til legen.

jeg hadde ikke tvangstanke om mat, tenkte lite på mat, jeg bare kjøpte ubevisst gedigne måltider fordi det var det jeg måtte ha for å bli mett og fornøyd...

og syntes det var fint å få mer former i begynnelsen, til det gikk over styr da. Var et stort måltid om dagen. Såvidt jeg husker er noen år siden

Jeg har brukt zoloft i over 2 år og har lagt på meg 7 kg. Jeg har begynt å overspise og tenker MYE på mat. Jeg kunne tenke på mat før også, men nå klarer jeg bare ikke å styre meg.

Angsten og de paranoide tankene er borte, men det har blitt erstattet av mat. Jeg trapper ned på medisinene nå. Har forsøkt to ganger før, men ikke klart det.

Annonse

Jeg har brukt zoloft i over 2 år og har lagt på meg 7 kg. Jeg har begynt å overspise og tenker MYE på mat. Jeg kunne tenke på mat før også, men nå klarer jeg bare ikke å styre meg.

Angsten og de paranoide tankene er borte, men det har blitt erstattet av mat. Jeg trapper ned på medisinene nå. Har forsøkt to ganger før, men ikke klart det.

Sånn har jeg også det. Det meste av de negative tankene mine er blitt erstattet med mat tanker. Ikke festlig. Tenker så mye på mat og alt rundt det. Slitsomt det også!Skal til legen i dag,håper jeg får noe bedre.

Hvorfor har du ikke klart å trappe ned på medisinene?Kom angsten tilbake?

Hei!

Når du har denne bivirkningen av medisinene, har du prøvd noen andre SSRI? Som du kanskje vet er det ikke nødvendigvis slik at du får trang til spising av alle SSRI. Og det er lett å skifte over. Kanskje vil det også være like lett å trappe ned på et annet SSRI.

vennlig hilsen

Gjest erfaring med cipralex

Har erfaring med stor matlyst da jeg gikk på cipralex. Synes det var rart siden det står nedsatt appetitt som bivirkning, men så er jo forstoppelse og diare også en bivirkning.

Gjest spiolina

Hvorfor har du ikke klart å trappe ned på medisinene?Kom angsten tilbake?

Nei, ikke angsten. Jeg blir utrolig irritabel og aggresiv. Jeg farer opp for den minste ting. Jeg får tilbakemeldinger på at jeg snakker med irritert stemme, selv om jeg egentlig ikke er det. Det er vondt å ha det sånn.

Nå har jeg gjort et 3 forsøk på å slutte og denne gangen ser det ut til å gå bedre. Jeg har begynt på Reductil (sikkert ikke særlig smart) og da måtte jeg slutte på antidepp. Dette motiverte meg veldig!!

Jeg er desperat av å få av de kiloene rundt magen, derfor Reductil. Jeg har gått på tablettene siden mandag og har mer energi en noen sinne. Jeg vet ikke hvorfor det er slik.

Jeg har ikke sovet på dagen denne uken, noe jeg alltid gjør. Jeg sover hele natta, 9 timer + gjerne 2 timer på dagen......

Vi får se hva som skjer. Men jeg har ikke planer om å begynne på Zoloft igjen! Skulle angsten komme tilbake får jeg forsøke noe annet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...