Gjest Eve S. Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg har kastet opp 1-2 ganger pr. dag i ca. 1mnd og har full kontroll, men i går klarte jeg ikke å kaste opp og heller ikke i dag. Jeg stikker fingrene langt ned, men jeg brekker meg ikke en gang! Kan jeg har ødelagt en refleks i halsen? Vennligst ikke svar for å slenge dritt. Nok av det her på dette forumet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det er nok ikke uvanlig at dette skjer. Dvs. at finger i halsen mister virkningen når man har gjort det hyppig og lenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huffameg da. Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Tror du lammer brekningsrefleksen visst du fremprovoserer den så ofte, så en svensk dokumentar en gang om en dame som var bulimetiker, og hun hadde bøyd seg til en stålkleshenger til formålet, hun måtte langt ned for å si det sånn! Hvorfor vil du kaste opp hver dag? Gjør det selv i perioder, men det er pga mageproblemer da, og jeg fremprovoserer det ikke hver dag da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Såvetdudet Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Det er nok ikke uvanlig at dette skjer. Dvs. at finger i halsen mister virkningen når man har gjort det hyppig og lenge. Hei, jeg har selv hatt bulemi. Nå er det over 15 år siden, var i tenårene. Kom meg over det av meg selv, men har et anstrengt forhold til mat selv den dag i dag. Det jeg skulle si til deg er at er du klar over hvordan tennene dine blir? Har brukt 20.000 på nye skallfasetter 2 ganger (de må skiftes ut etter 10 år da de blir gule)..... Tenkt litt på det, kjipt med stygge tenner.... Uansett, jeg håper du greier å slutte med å kaste opp, det er ikke bra og bulimi er en kjip sykdom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hei, jeg har selv hatt bulemi. Nå er det over 15 år siden, var i tenårene. Kom meg over det av meg selv, men har et anstrengt forhold til mat selv den dag i dag. Det jeg skulle si til deg er at er du klar over hvordan tennene dine blir? Har brukt 20.000 på nye skallfasetter 2 ganger (de må skiftes ut etter 10 år da de blir gule)..... Tenkt litt på det, kjipt med stygge tenner.... Uansett, jeg håper du greier å slutte med å kaste opp, det er ikke bra og bulimi er en kjip sykdom. Dette skulle vel strengt tatt ikke til meg! Jeg har pene tenner og kaster aldri opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Har du som mål at du skal kaste opp? Virker ikke som et bra mål. Kan jeg spørre om hvorfor du vil dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Såvetdudet Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Dette skulle vel strengt tatt ikke til meg! Jeg har pene tenner og kaster aldri opp. Herregud så firkantet.... Du skjønte vel at tråden kom litt feil! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Qwerty2 Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Skal ikke slenge dritt, da jeg selv prøvde å "slanke" meg på denne måten for noen år siden- men vær forsiktig. Plutselig en dag så klarer du ikke å la være å kaste opp og da slutter kroppe å ta opp næring og livet ebber ut - for å si det enkelt! Det føles godt å kaste opp en gang i blant, men som sagt vær forsiktig. Livet er mer verdt enn å leke med kroppen slik. Du skader bare deg selv, ødelegger finmekanismen i kroppen som fordøyer matet, ødelegger tenner som etter en stund vil falle ut helt av seg selv, tro meg det skjer!! Håper ikke du prøver å bli bullemiker og bare at du går gjennom en vanskelig fase - tenk uansett over konsekvensene mens du kan, når problemene dukker opp er det forsent. Tenner og ødelagt kropp kan ikke rettes opp etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eve S. Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Takk for svarene. Det er nok riktig at brekningsrefleksen er borte, men for hvor lang tid? Jeg har holdt på i 1 mnd og det er vel dem som holder på i åresvis? Noen av dere som svarte som har hatt bulimi, kommer refleksen tilbake? Jeg har alltid hatt lett for å brekke meg, hos tannlege etc og jeg har ikke kastet opp mye og skal heller ikke gjøre det (lover). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 1-2 ganger om dagen er mye. Søk hjelp for å få bukt med din spiseforstyrrelse i stedet for å konsentrere deg om hvorfor du ikke lenger klarer å kaste opp. Du skriver du har kontroll. Ingen som kaster opp 1-2 ganger om dagen med vilje har kontroll. Søk hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest melmøll Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 for noen år siden pleide jeg å stikke flere fingre langt ned i halsen når jeg hadde overspist. Selv om jeg var skikkelig uggen av alt snopet så skjedde det ingenting. Ble bare veldig sår i halsen. Har lurt på hvorfor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Herregud så firkantet.... Du skjønte vel at tråden kom litt feil! Poenget er at hun som startet tråden ikke får opp svaret ditt hvis hun klikker på "Svar til meg". Dermed er det fare for at innlegget ditt ikke når fram til rette vedkommende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aka bm Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 En dag, da alt gikk galt, fikk jeg en aha opplevelse. Livet handler om så mye mer enn å gå ned i vekt, og et liv som kun dreide seg om å gå ned i vekt - var ikke mye til liv. Fortsetter du som du har begynt, vil du og, etterhvert, møte degselv i døra. Plutselig kommer du til et punkt som utelukkende dreier seg om speilbilder, badevekta og toalettskåla. Det er ikke et hyggelig sted å være... Hvorfor ikke gjøre degselv en tjeneste og kutter det du driver med før det går så langt at det tar over hele livet ditt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jenteredd Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 hei,jeg kaster opp etter jeg har spist. men etter at jeg har kvittet meg med maten,blir magen stor og hard. lurer bare på om du opplever det samme? jeg ønsker å slutte,men klarer det ikke..og tørr ikke si det til legen. føler det har gått for langt,og at jeg gjerne vil bli innlakt hvis jeg sier det. jeg klarer aldri å spise ett normalt måltid, det blir alltid 10 ganger mer. derfor kan jeg aldrig ha mat hjemme. jeg vil spise normalt,hvordan klarer du å spise normalt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.