Gjest wannabe_atleten Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Begynte å trene endel for en 6-7 uker siden. Jeg sykler terreng/landevei, svømmer og trener styrke i helsestudio. Klarer å få trent 2-4 ganger i uka. All denne treningen har gjort meg ganske sulten, og i stedet for å spise 2-3 brødskiver til et måltid hadde jeg mer lyst på en 5-6! Har fått råd om å innta proteiner, og har nå kjøp proteinshake med sjokoladesmak! Den er god og gjør meg mett, men så hører jeg at vanlige mosjonister ikke trenger slikt! Er det noe galt i å drikke 1-2 slike om dagen, og ellers holde matinntaket nede, mer slik det ville vært hvis jeg ikke hadde trent? Ønsker jo å gå ned i vekt å da, det hadde jeg faktisk hatt veldig godt av, men hittil har jeg faktisk bare gått opp, ca. 1,4 kilo. Nå vet jeg at man går opp i vekt når man begynner å trene regelmessig, men hvor lang tid tar det egentlig før man begynner å gå ned igjen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Proteiner er et kostTILSKUDD. Ikke noe du tar i stedet for mat. Så nei, det blir feil hvis du kutter ut maten til fordel for proteiner. Om du har behov for proteiner kommer helt an på hvordan kostholdet ditt ellers er. For mange som trener styrke/bodybuilding og vil ha mest ut av treninga, både hva styrke og størrelse angår, kan det stå veldig hardt å få i seg nok proteiner kun via vanlig mat. Men for folk flest er vanlig mat nok. Uansett: Du skal ikke kutte ut vanlig mat til fordel for proteiner. Det er en grunn til at det heter kostTILSKUDD: 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Proteiner er et kostTILSKUDD. Ikke noe du tar i stedet for mat. Så nei, det blir feil hvis du kutter ut maten til fordel for proteiner. Om du har behov for proteiner kommer helt an på hvordan kostholdet ditt ellers er. For mange som trener styrke/bodybuilding og vil ha mest ut av treninga, både hva styrke og størrelse angår, kan det stå veldig hardt å få i seg nok proteiner kun via vanlig mat. Men for folk flest er vanlig mat nok. Uansett: Du skal ikke kutte ut vanlig mat til fordel for proteiner. Det er en grunn til at det heter kostTILSKUDD: Men det _kan_ være et poeng å spise 2-3 brødskiver OG en proteinshake i tillegg, i stedet for å spise 5-6 brødskiver. 2-3 skiver grovt brød vil som regel gi nok karbohydrater og kostfiber. 5-6 blir nok litt i meste laget hvis man skal ned i vekt. Det er jo alltid et problem med en del matvarer, at for å få nok proteiner må man spise veldig mye, og får da tilsvarende mye energi i form at fett og karbohydrater (noe man ikke alltid skal ha). "......................................" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wannabe_atleten Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Men det _kan_ være et poeng å spise 2-3 brødskiver OG en proteinshake i tillegg, i stedet for å spise 5-6 brødskiver. 2-3 skiver grovt brød vil som regel gi nok karbohydrater og kostfiber. 5-6 blir nok litt i meste laget hvis man skal ned i vekt. Det er jo alltid et problem med en del matvarer, at for å få nok proteiner må man spise veldig mye, og får da tilsvarende mye energi i form at fett og karbohydrater (noe man ikke alltid skal ha). "......................................" Takk for svaret:-) Tror jeg fortsetter dette opplegget mitt jeg:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Men det _kan_ være et poeng å spise 2-3 brødskiver OG en proteinshake i tillegg, i stedet for å spise 5-6 brødskiver. 2-3 skiver grovt brød vil som regel gi nok karbohydrater og kostfiber. 5-6 blir nok litt i meste laget hvis man skal ned i vekt. Det er jo alltid et problem med en del matvarer, at for å få nok proteiner må man spise veldig mye, og får da tilsvarende mye energi i form at fett og karbohydrater (noe man ikke alltid skal ha). "......................................" I tillegg til et par-tre brødskiver er gunstig hvis man er av den typen som bruker dårlig pålegg. Men kjører man f.eks. 3 egg på de 3 brødskivene, bør det naturligvis ikke være nødvendig med ekstra tilskudd til akkurat det måltidet. Men de fleste benytter seg jo f.eks. av en tynn skive ost, kalkunpålegg (som i utgangspunktet er sunt - men man må jo bruke 2 pakker på en brødskive for å få noe ut av det) eller tynt med smøreost. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.