Gå til innhold

karbohydrater

pike231365381026

Anbefalte innlegg

pike231365381026

Hei

Jeg har pcos og har hørt at jeg ikke skal spise karbohydrater for å klare å gå ned i vekt.

Jeg gikk på fedon kurs ifjor høst og gikk ned 6kg på 4 mnd og har ikke lagt på meg etter det,har ikke gått ned heller pga graviditet og har ikke kunnet trene. men nå syns jeg det er vanskelig å begynne å spise "riktig" igjen.

Har noen noe tips om hva jeg kan gjøre for å motivere meg selv igjen? Det er veldig vanskelig å styre unna brød,poteter,ris,pasta osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pike231365381026

Gå inn på http://forum.lavkarbo.no og les & lær, hent inspirasjon og oppskrifter.

Men du kommer ingen vei om du ikke er villig til å forsake noe...

:-)

Takk for tips!

tro meg jeg er villig men umotivert og syns det er litt hardt å være flink når jeg studerer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

tro meg jeg er villig men umotivert og syns det er litt hardt å være flink når jeg studerer i tillegg.

Skal ikke stikke under en stol at mye lavkarbo-mat lett kan bli dyr. Men det er en del tips om å finne rimeligere løsninger på lavkarbo.no-forumet.

Men her er noen ideer: Kjøtt i frysedisken istedetfor ferskvare, ugrillet kylling (som man griller eller tilbereder på annen måte selv), grønnsaker, bønner, feta, yoghurt, nøtter etc. i innvandrerbutikker osv. Ellers handle på Rema (ofte rimelig kjøtt og fugl, bl.a. kyllinglår, 2 kg for 50 kr, visstnok fast lavpris), Lidl har en del rimelig også, og SmartClub tror jeg.

Svenskehandel sparer man mye på (gå sammen flere studenter, så dere kan dele bensinutgifter).

Se http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3932 (og bruk søkefunksjonen, det har nok vært oppe der flere ganger)

Sikkert flere løsninger, og som sagt er det en del tips på lavkarbo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Hei!