Gå til innhold

Medisiner v/ bulimi-NHD eller andre med peil?

Anbefalte innlegg

Er det bare fluoksetin som kan hjelpe mot bulimin? Hva med Cipralex (Escitalopram)for eksempel?

Jeg leser i Felleskatalogen at begge disse preparatene har minsket appetitt som bivirkning. Har fluoxetin i tillegg noen annen virkningsmekanisme mot bulimi som cipralex ikke har?

Og en ting til: hvordan kan cipralex virke mot sosial angst? Jeg skjønner ikke at SSRI kan være så spesifiserte i sin virkemåte..Noen hjelper mot det, andre mot det..Jeg trodde bare de økte serotoninmengden i hjernen alle som en. Hmm. *Klø seg i hodet*

På forhånd takk hvis noen har et svar.

Fortsetter under...

Gjest Ellipse

tror det med fontex er at den har så lang halverigstid eller hva det heter, slik at den ikke minker effekt selv om en kaster litt opp..?

Hmm. Ok.Takker. Men vet du om hvilken mekanisme det er som gjør at den _visstnok_ minsker suget etter å overspise?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...