Gå til innhold

Det ingen vil snakke om

Anbefalte innlegg

Gjest Flykræsj
Skrevet

Og som jeg for alltid vil være fortapt med alene. Det er så lite konkret når det kommer ut, for det er noe jeg vil ha for meg selv. Det er så dyrebart. Men det er like vanskelig for det. Men det vil alltid være min hemmelighet, og jeg vil alltid ha den alene. Jeg prøver å holde angstanfallene i sjakk. Det er noe som ingen hører på, noe som alle later som ikke finnes. Men smerten finnes inne i meg uansett. Men jeg prøver å takle det. Det er usynlig og det er skrik som ingen hører. Og dette innlegget er sikkert ikke noen som svarer på. Fordi det er så lite konkret.

Fordi det gjelder ikke akkurat voldtekt eller noe lignende. Men om jeg hadde sagt hva det gjaldt så hadde dere bare bagatelligsert det. Jeg har prøvt før. Mine problemer er visst bare blåbær har jeg forstått.

Og det gjør meg bitter. For de er ikke det. De er store, og de er omfattende. Men jeg sier de aldri, for dere vil bare si at jeg må tilgi, og at jeg må glemme. Hvordan kan jeg det? Si meg, hvordan kan jeg? Dere aner ingenting.

For _mas_om det å ha forhold til sin terapeut er vel syt og mas det. Mener dere, og kanskje NHD også. Det er vel ikke noe som får noe særlig følger for pasienten. Ikke sant?

Skrevet

Selvfølgelig får det det! Man er så uendelig sårbar i forhold til en terapaut! Dersom du blir møtt med bagatellisering av dette, så blir jeg sint. Kjære deg, dette skal du ikke måtte sitte med alene! Det er ikke din skam. Det er din smerte. Men den skal bli mindre. Men da må du våge å dele, selvom det er fryktelig vanskelig. Sender deg noen varme anker ut i natten!

hilsen

Skrevet

Jeg tror du vet bedre enn det du gir uttrykk for her. Vet ikke om noen som mener at det å ha et forhold til sin terapeut er en bagatell.

Derimot er det kanskje noen som vil være fristet til å påpeke at det neppe gagner deg å forholde deg til det på den måten det du skriver gir inntrykk av at du gjør.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Her tror jeg du tar feil.

Forhold til terapeut tas ekstremt alvorlig av samfunnet.

Det kommer til uttrykk i lovgivingen. Terapeuten kan fradømmes sin autorisasjon, hvilket betyr tap av yrke og inntekt. Videre kan h*n dømmes til fengselsstraff.

Det finnes knapt negative realsjoner mellom mennesker som blir tatt mer alvorlig av samfunnet.

vil bli borte
Skrevet

Her tror jeg du tar feil.

Forhold til terapeut tas ekstremt alvorlig av samfunnet.

Det kommer til uttrykk i lovgivingen. Terapeuten kan fradømmes sin autorisasjon, hvilket betyr tap av yrke og inntekt. Videre kan h*n dømmes til fengselsstraff.

Det finnes knapt negative realsjoner mellom mennesker som blir tatt mer alvorlig av samfunnet.

Enn forhold til X-terapauter. Sånn fem år etterpå?

Skrevet

Enn forhold til X-terapauter. Sånn fem år etterpå?

Ja, jeg vil iallfall tro det. Men vet ikke hvordan dette er i forhold til regler og straffbarhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...