Gå til innhold

NHD: For høy dose Cipramil?

Anbefalte innlegg

Gjest spm om angst

Jeg har brukt en stund, (par måneder) 60 mg Cipramil. Føler at jeg har hatt mer angst og uro den siste måneden, enn jeg noen sinne har hatt før. Kan dette være som en følge av -for mye- Cipramil? At jeg har for høy dose? Eller er det bare jeg som er inne i en dårlig periode??

Føler meg enda mye deprimert..

og med så mye angst og uro blir ikke livet enklere akkurat.

Forstår hvis dette blir umulig og svare på. Jeg spekulerer fordi jeg må forsøke å gjøre noe med dette snart. Begynner å bli i overkant av hva jeg kan takle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248104-nhd-for-h%C3%B8y-dose-cipramil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det kan både skyldes en dårlig periode (det var vel en grunn fo rdoseøkningen), og forbigående økte bivirkninger ved økning.

Cipramil 60 mg er vanligvis ikke en høy dose. Dog kan det være det for deg. Ca 5% av befolkningen er "saktenedbrytere" som skal ha lavere doser enn folk flest.

Dette kan sjekkes med en blodprøve.

Gjest spm om angst

Det kan både skyldes en dårlig periode (det var vel en grunn fo rdoseøkningen), og forbigående økte bivirkninger ved økning.

Cipramil 60 mg er vanligvis ikke en høy dose. Dog kan det være det for deg. Ca 5% av befolkningen er "saktenedbrytere" som skal ha lavere doser enn folk flest.

Dette kan sjekkes med en blodprøve.

Psykologen min ba meg spørre legen min om en type blodprøve, blodspeil, her ganske nylig, nettopp fordi jeg ikke synes medisinen har hjulpet meg nevneverdig.

Legen min aviste min forespørsel tvert, fordi det var ikke nødvendig og vanlig ved bruk av cipramil! Cipramil var så nøye kartlagt..

Så en slik blodprøve er vel en "ønsketanke" jeg bare kan drømme om. Håpløst.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Psykologen min ba meg spørre legen min om en type blodprøve, blodspeil, her ganske nylig, nettopp fordi jeg ikke synes medisinen har hjulpet meg nevneverdig.

Legen min aviste min forespørsel tvert, fordi det var ikke nødvendig og vanlig ved bruk av cipramil! Cipramil var så nøye kartlagt..

Prøv et annet legesenter/privat laboratorium.

Gjest Hoggormen

Det legen din svarte med er svada!

Jeg har brukt Cipramil og nå Cipralex, og da tok de jevnlige serumspeil for å måle konsentrasjonen av virkestoffet i blodet. Slike prøver er faktisk velidg viktige for å kartlegge om dosen ligger der den bør. Jeg er enig med NHD i at du burde forsøke en annen lege!

Vi er alle forskjellige, også når det kommer til kroppens reaksjoner på medisiner og omsetning av disse. Slike prøver skal derfor tas for å kunne skreddersy dosen til den enkelte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...