keeper1365381027 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 1.sept fikk jeg akutt smerter i høyre lysk. Ble innlagt på sykehus dagen etterpå. Ble undersøkt opp og i mente (MR, CT ultralyd osv). Ingenting. Fikk behandling mot smertene, som er både konstant pinverk og intense smertetak, verst på kveld og natt. Fant fort ut at jeg ikke tålte morfin, intravenøst ketorax, somadril(i kombinasjon med andre smertelindrene, muskel og beroligene medikamenter osv.) De jeg tålte måtte jeg få i store doser for at de skulle virke, som de gjorde av og til. lå på sykehus i nesten 3 uker. I begynnelsen mistenkte de psoas tendinitt og gav meg solu-medril-ij. i lyske. ingen bedring. Men så ville en lege ta en test og satte xylocainblokade i høyre gluteal. jeg mistet evnen til å gå i et døgn. Dem sa det var psykisk for hjernen koplet ut beina, da smerten var borte noen timer. Jeg trodde på det og slet en hel dag med å å få beina til og lystre og jeg klarte det ved hjelp av en prekestol og en tålmodig sykepleier. Dagen etter fikk jeg en solu-medril-inj i gluteal og ble bedre og ble sendt hjem og fikk beskjed om å gå til psykolog for å finne eventuelle underforliggene saker. Og for evt. fare for reaksjoner etter smertehelvete i 3 uker Går på paracet og tramadol*4 har pinverk hele tiden og får smertetak i perioder, jeg holder meg iro, trener ikke innebandy og er sykemeldt fra jobb. Ble nok psykisk sliten eller skal vi kalle det oppgitt over at jeg ikke responderer på medisiner. Kan psykolog hjelpe meg til å respondere på behandling med medikamenter? Er jeg unormal? Lege antar jeg har gluteal tendinitt og han har en formening om at glutealtendinitt kommer av en kronisk rygglidelse som jeg har hatt de siste tre år. Så flott, Hvorfor blir jeg ikke behandlet for det da, isteden for å insuinere at jeg lager smertene selv psykisk. Blokaden skulle jo vare i to-tre uker. Har vært hjemme en uke nå og er ikke bra, bare en liten smule bedre. Har tidligere fått idrettsskade i kjeve/muskelfestene i kjeven. Ingen smertelindring virket og jeg holdt ut låste ledd og smerter og gjorde mine øvelser. Det samme med min ryggplage. Gikk også til manuelterapeut og fysioterapeut som hjalp litt. Jeg er ikke sutrede av meg og klager ikke til vanlig. Men må de si det er noe galt med meg, når de ikke finner en sikker diagnose. Jeg blir en smule sur. Hvordan behandle gluteal eller psoas tendinitt? Prøver og tenke positivt, har jo holdt ut smerter før. Vet at det enda ikke er lov til å operere glutealtendinitt. men når det blir, tror du det er rette behandling for meg? Jeg var trygg mens jeg var på det ene sykehuset og personalet var flinke og tålmodige, men noe rådvill. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.